INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kineski Muzej drvenih skulptura u Harbinu

17.04.2013. | WAN

Već duže vreme u redakciji portala Gradjevinarstvo.rs pratimo rad pekingškog arhitektonskog biroa MAD Architects, postavljajući detalje završenih projekata mladog biroa i prateći njihov razvoj, koji u poslednje vreme dobija zamah.

Prošle godine smo bili oduševljeni kada je biro MAD Architects izabran kao jedan od 21 najboljih biroa sledeće generacije na svetu po izboru internet sajta WAN. Direktor biroa MAD Architects, Ma Jansong će ove godine preći na drugu stranu kao član žirija za nagrade sajta WAN za 2013. godinu.

Prošle nedelje su se pojavile fotografije poslednjeg završenog projekta biroa MAD: Kineski Muzej drvenih skulptura. Smešten u Harbinu, muzej površine od 12.959 metara kvadratnih ima formu uvrnute trake od čelika, isečene sa zakrivljenim prozorima. Visoko uglačane metalne ploče na eksterijeru su daleko od materijalnih formi koje se izlažu u muzeju, i neki kritičari su se već zapitali da li je ovaj izbor materijala pogodan za muzej ove prirode. Muzej izlaže lokalne drvene skulpture i slike prirodnog lokalnog pejzaža.

Opis projektantskog tima je sledeći: „Muzej otelotvoruje neke od najznamenitijih konceptualnih i formalnih ideala koji definišu rad biroa MAD, ističući izraz i apstrakciju prirode u inače običnom okruženju. Granice između čvrstog i tečnog su nejasne u ovoj zgradi od 13.000 metara kvadratnih, pozivajući se na lokalne prirodne pejzaže i predele.“

Projektovan u saradnji sa Arhitektonskim i istraživačkim institutom u Harbinu i sa kompanijom Gehry Technologies (koja je radila optimizaciju panela), iskustvo i intelekt ovog tima je svakako vrhunski. Birou MAD Architects nije strano projektovanje ambicioznih zgrada, s obzirom da je već projektovao loptast Ordos muzej u Mongoliji (mat globus aluminijumskih prstenova koji se izdižu iz pustinje) i svetski poznate Absolute kule u Torontu (dve elegantne stambene kule koje su dobile nadimak „Merlin Monro“ od lokalnog stanovništa zbog svojog ženstvenog oblika).

Radikalna priroda dizajna muzeja biroa MAD označava da oni nisu više pošteđeni konstruktivnim kritikama i komentarima od strane arhitektonskih kritičara i čitalaca blogova. Članak o kineskom Muzeju drvenih skulptura na internet sajtu Dezeen prošle nedelje je dobio sledeće kontemplativne komentare:

„Nekako sam zbunjen zbog ovoga. Mislim da je vizuelno lepo oblikovana forma, i čini se da unutra ima neke veoma kul prostore. Ali da... teško izvajana metalna školjka za muzej drvenih skulptura. Hmm. Takođe, ili je lokacija užasna, ili je zgrada užasno povezana sa lokacijom.“ Kris

„Prelepa je i izgleda ludo (MAD)! Mada je ipak čudno što nisu koristili navedeni predmet muzeja u projektovanju istog. Isti dizajn od savijenog drveta bi bilo lepo videti.“ Kejt Ostin

Biro MAD Architects tvrdi da njihova kompozicija stvara odnos u kojem se „nadrealna interakcija između muzeja i grada probija kroz sivilo urbane ljuske, revitalizovajući okruženje sa novom kulturnom funkcijom“. Iako kritičari mogu tvrditi da interakcija između novog metalnog volumena i susednih objekata zaustavlja posmatračevo uživanje u formi, ono što su arhitekte pokušale da postignu jeste „novo tumačenje prirode“.

Izbor materijala za Muzej drvenih skulptura možda nije po svačijem ukusu, ali ambicija i nagon biroa MAD Architects ostaje neosporan.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;