Može delovati kao prilično debeo tablet, ali proizvod Lynx A je zapravo uređaj koji može da olakša živote grafičarima, animatorima, arhitektama, modelarima i verovatno još mnogim drugim ljudima. Jednostvano rečeno, to je kamera koja stvara digitalni 3D model bilo čega u šta je uperena.
Kamera je stvorena od strane Lynx Laboratories, kompanije iz Teksasa, SAD, koja je sastavljena uglavnom od studenata sa Univerziteta Teksas u Ostinu. Tehnologija koja se koristi u ovoj kameri je razvijena na univerzitetu.
Uređaj na bazi Linux-a koristi 640x480 kolor kameru i senzor za 3D dubinu za snimanje slika. Korisnici mogu upravljati, evidentirati i razmatrati te slike na LCD ekranu od 14 inča, korišćenjem dva džojstika i četiri tastera. Fajlovi se smeštaju na hard disku od 500GB, i uređaj ima i USB izlaz. Uključeni prilagođeni softver omogućava konvertovanje slika u veliki broj Windows i Mac formata.
Postoje tri načina na koji se kamera Lynx A može koristiti.
U režimu Scene Modeling, ona može da zabeleži sve površine u okruženju (kao što je prostorija) u razmeri. Korisnici samo trebaju da počnu da snimaju, i da pomeraju kameu po prostoru. Kamera će proizvesti 3D model mreže prostora, u kome korisnici mogu da se virtuelno kreću - bilo na ekranu kamere ili računara. Površine do 93 kvadratnih metara mogu biti modelovane.
U režimu rada Object Modeling, korisnici hodaju oko objekta koji žele da zabeleže u 3D, snimajući ga stalno sa svih strana. U roku od par sekundi po završetku snimanja, uređaj kreira virtuelni 3D model objekta. Taj model zatim može biti eksportovan u veliki broj programa, uključujući i softver za 3D štampanje.
Na kraju, animatori mogu odobrati režim rada Motion Capture. U ovom slučaju, oni samo drže kameru mirno dok ona snima video osobe koja igra, bori se protiv zamišljenog zmaja, ili radi nešto drugo - osoba ne mora da nosi senzore na telo ili bilo koje druge markere.
Kamera Lynx A je sposobna da odvoji aspekte kretanja iz snimka od statične pozadine i stvori animirani žičani model pokretnog subjekta. Taj model zatim može biti prenešen u program za animaciju.
„Nadamo se da ova kamera može da uradi za oblike i kretanja ono što je obični fotoaparat uradio sa slikama na platnu“, rekao je član tim Albert Rondan. „Kada tehnologija ubrzava razvoj sadržaja, ona može stvoriti novi svet mogućnosti.“ Konačna cena kamere još nije utvrđena, pošto je ona u eksperimentalnoj fazi, ali se pretpostavlja da bi ona mogla koštati oko 2.700 dolara.