Najveći rast prodaje će biti registrovan u Kini, Indiji, Meksiku i Rusiji, dok se značajan rast očekuje na manjim tržištima, npr. Malezije, Indonezije, Ukrajine i Irana.
Nova industrijska prognoza stanja na svetskom tržištu prozora i vrata je predmet studije koju je izradila firma FREEDONA a u kojoj se navodi da će globalna tražnja do 2011. godine rasti prosečno 5 % godišnje i dostići vrednost od oko 150 milijardi USD. Prodaja proizvoda će biti pospešena opštim zdravijim ekonomskim rastom, rastućim prihodima po stanovniku i naporima u industrijalizaciji u delovima sveta koji se razvijaju, povećavajući ulaganja u građevinarstvo, a time i tražnju prozora i vrata. Najveći rast prodaje će biti registrovan u Kini, Indiji, Meksiku i Rusiji, dok se značajan rast očekuje na manjim tržištima, npr. Malezije, Indonezije, Ukrajine i Irana lako će tražnja biti manja nego u zemljama u razvoju, ona će i u razvijenim regionima biti značajna.Tome će pogodovati povoljni ekonomski uslovi i viši prihodi. U najvećem broju industrijalizovanih zemalja, zamena i poboljšanje postojećih sistema stolarije prevazilazi primene u novim građevinskim objektima. U SAD i Japanu se očekuje pad rasta gradnje novih objekata, što će doneti slabiji rasttražnje prozora i vrata u ovim zemljama do 2011. godine.
Svetska tražnja vrata na bazi plastičnih materijala će biti veća od tražnje vrata na bazi drugih materijala. Tražnja će biti podstaknuta tehnološkim unapređenjem kojima se poboljšavaju izgled, svojstva i funkcionalnost vrata u odnosu na drvena i metalna.
Prodaja plastičnih prozora će takođe i dalje rasti sa nadprosečnim stopama do 2011. godine, usled relativno niske cene (kao stoje slučaj kod PVC prozora), uz krutost, energetsku efikasnost i male zahteve održavanja. Međutim, u nekim regionima će drvo i metal i dalje imati primat, a njihova prodaja će zavisiti od ulaganja u građevinarstvo.
Posmatrano ukupno, globalna tražnja prozora i vrata u 2006. godini je iznosila oko 117,5 milijardi USD. Od toga najveća tražnja je zabeležena u regionu Severne Amerike (31,3 %), Azije/Pacifika (30,7 %) i Zapadne Evrope (27,5 %), dok je u svim ostalim delovima sveta tražnja iznosila samo 10,5%.
Na svetskom nivou dominira tražnja u sektoru stambenih objekata, što čini oko 63 % ukupne prodaje u 2006. godini.Tražnja kupaca će biti podstaknuta rastućim nivoom primanja i povećanjem broja vlasnika stanova, čak i u regionima kao stoje Istočna Evropa, gde dolazi do pada ukupnog broja stanovnika. Može se očekivati veći rast zamene postojeće stolarije u odnosu na gradnju novih objekata.
Tražnja stolarije u javnim objektima će rasti brže nego u stambenim, u prvom redu zahvaljujući velikoj aktivnosti građevinarstva u ovom segmentu u Zapadnoj Evropi, Brazilu, Kanadi i Koreji, kao i zbog obnavljanja tržišta SAD i Nemačke nakon perioda pada tražnje. U ovom segmentu potrošnje će nabavka nove stolarije biti znatno veća od rekonstrukcije postojeće.
Jedno od najznačajnijih tržišta u Istočnoj Evropi je Poljska. Naime, sa isporukama prozora i vrata u vrednosti od 1,3 milijarde USD u 2006. godini, Poljska je drugi proizvođač stolarije po vrednosti u Istočnoj Evropi, iza Rusije.
Podsticaj za razvoj ove proizvodnje su direktna ulaganja velikog broja multinacionalnih zapadnih firmi, čime je proizvodnja stolarije praktično udvostručena u periodu od 2001. godine. Tako je Poljska postigla veliki trgovinski suficit u 2006. godini, koji je ekvivalentan trećini industrijske proizvodnje. U Poljskoj se registruje veliki nedostatak stanova, koji je u 2006. godini procenjen na oko 1,5 miliona jedinica, tako da se u sektoru stambene gradnje i dalje može očekivati rast tražnje. Kao i u drugim delovima regiona prozori obuhvataju preko polovine ukupne tražnje u Poljskoj. Međutim, nasuprot drugim istočno-evropskim zemljama, najznačajniji materijal za stolariju je PVC, a ne drvo, stoje slučaj u drugim zemljama regiona. Prognozira se da će isporuke stolarije iz poljskih firmi rasti po prosečnoj godišnjoj stopi od 6,8 % i da će 2011. godine dostići vrednost od 1,85 milijardi USD. To je znatno iznad rasta domaće tražnje, pa se predviđa i dalje povećavanje izvoza, uz rast trgovinskog suficita u ovom regionu.