U našem svakodnevnom životu značaj interneta i društvenih medija ne može se potceniti. Internet sajtovi su od vitalnog značaja, ali je neophodno znati kako doći do svoje publike i držati ih zainteresovanima. Prema evropskim arhitektama, specifikacije proizvoda i informacije o ceni su najvažnije na sajtovima proizvođača.
Skoro devet od deset britanskih, francuskih, španskih i italijanskih arhitekata nalaze da su ovi sajtovi glavni izvor informacija o specifikacijama proizvoda. Ovo su neki od zaključaka četvrtog kvartalnog (Q4) izveštaja Evropskog arhitektonskog barometra - kvartalnog istraživanja koje se sprovodi među 1.400 arhitekata u sedam evropskih zemalja.
Internet sajtovi i društveni mediji mogu biti odličan alat za poboljšanje intimnosti kupaca i lojalnosti kada se primenjuju pravilno. Međutim, znajući koji sadržaj postaviti na vaš sajt jeste ključno. Prema 70 odsto francuskih, 64 odsto belgijskih i 54 odsto holandskih arhitekata, specifikacije proizvoda su najbitnije da budu prisutne na sajtu jednog proizvođača.
Ta činjenica je takođe na vrhu liste u Španiji i Italiji, ali je samo jedna četvrtina arhitekata tamo pomenula specifikaciju proizvoda. Informacije o cenama su najbitnije britanskim (40 odsto) i nemačkim (29 odsto) arhitektama, ali specifikacije su takođe u prve tri bitne stavke.
Kada su upitani direktno koji izvor informacija je najbitniji za arhitekte kada su u pitanju specifikacije, očigledno je da su sajtovi proizvođača njihov glavni izvor informacija. Nemci pokazuju najmanje rezultate za internet sjatove, ali se i dalje 70 odsto njih slaže da su sajtovi njihov glavni izvor.
Nemački arhitekti koriste nezavisne platforme (19%) kao što je SLTB-Bau ili Heinze kako bi našli specifikacije proizvoda, ali ove platforme nisu u istoj ligi kao internet sajtovi proizvođača. Jedine zemlje u kojima je više od 10 odsto arhitekata pronašlo da su ove nezavisne platforme važne jesu Holandija (na primer: Bouwconnect i Bestekservice.nl) i Belgija (WMSW).
Pošto internet nije samo glavni izvor informacija o specifikacijama proizvoda, već i za većinu ostalih informacija koje su takođe potrebne, važno je da vaš sajt bude redovno ažuriran. Snabdevanje specifikacija proivoda i informacija o cenama na vašem internet sajtu je od suštinske važnosti i neophodnosti kako bi arhitekte bile zadovoljne sa vašim sajtom.
Arhitekte su takođe veoma zainteresovane za informacije o održivosti. Kako biste pružili dodatnu vrednost, može biti dobra opcija za proizvođače da redovno informišu arhitekte o održivim aspektima njihovog asortimana.
Ovi i mnogi drugi rezultati i trendovi o razvoju evropskog građevinskog tržišta se mogu naći u Evropskom arhitektonskom barometru, međunarodnom istraživanju sprovedenom među 1.400 arhitekata u Evropi. Ova studija se sprovedi četiri puta godišnje u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji, Holandiji i Belgiji od strane istraživačke firme Arch-Vision.
Pored pokazatelja za evropske prognoze građevinskog tržišta, specifična tema je istaknuta svakog kvartala. Tema u četvrtom kvartalu 2012. godine bila je „Položaj i medijska potrošnja“ (Orientation & Media Consumption). Arhitekte mogu da se koriste ne samo kao pouzdan izvor informacija za buduće građevine, već je i njihova uloga veoma važna pošto imaju veliki uticaj na to kako se projekti grade i koji materijali se koriste.