Da li je beogradski aerodrom već viđen za prodaju, ili će nova vlast imati snage da se odupre krizi i zahtevima koji bi nam mogli stići od međunarodnih finansijskih institucija? Koliko nestrpljivo očekuju rešenje problema zvanog "Jat", i nadaju li se da će budući vlasnik ili strateški partner nacionalnog prevoznika, koga priziva pola Srbije, isplatiti ono što im posrnula "srpska krila" duguju?
Ovim pitanjima, kojima se domaći mediji i analitičari zabavljaju u poslednje vreme, u Aerodromu "Nikola Tesla" uglavnom ne žele da se bave, ali zato, kako kažu "rade svoj posao": spremaju dobre vesti za putnike, avio-kompanije, a verovatno i za građevince. Naime, uprava aerodroma najavila je da ova kompanija namerava da do 2015. godine ukupno investira više od 40 miliona evra, i to pre svega u razvoj infrastrukture. Prema planu koji je na Beogradskoj berzi 18. septembra predstavio generalni direktor kompanije Velimir Radosavljević, samo u 2012. ulaganja Aerodroma trebalo bi da iznose čak 14,79 miliona evra. U narednoj godini biće investirano 15,66 miliona evra, a u 2014. oko 10,22 miliona evra.
Osim rekonstrukcije terminalne zgrade, čija je prva faza pri kraju, nameravaju da prošire prostor za parkiranje letilica, da rekonstruišu rulnu stazu "A", sagrade terminal za posebne namene...
Uprkos činjenici da im muka oko nenaplaćenih potraživanja od "Jata" konstantno obara profit, u Aerodromu tvrde da su dovoljno snažni da ih ta situacija ne omete u zacrtanim ambicijama. Kažu, velika akumulirana dobit omogućava da im prave velike planove, i da se oslanjaju na sopstvena sredstva.
U prilog im ide to što broj putnika stalno raste. Prema očekivanjima rukovodstva, beogradski aerodrom ove godine trebalo bi da opsluži rekordnih 3,5 miliona putnika. Samo u julu i avgustu, ostvaren je istorijski maksimum, od ukupno 820.000 putnika.
- Očekujem da i dalje budemo najperspektivniji aerodrom u regionu i da nadmašimo sve konkurente, odnosno da imamo više putnika nego što imaju zajedno aerodromi u Ljubljani i Zagrebu. Osim toga, nadam se da ćemo ove godine posle dugo vremena prestići i Sofiju - najavio je generalni direktor Velimir Radosavljević.
Za razliku od prethodnih godinu i po dana, kada su se uglavnom usmerili na kupovinu opreme, u narednom periodu ulagaće u – infrastrukturu.
Prva faza rekonstrukcije terminalne zgrade, koja je započeta krajem prošle godine, uskoro će biti završena. Kompletna obnova biće sprovedena u četiri etape, a projektom je predviđeno da se u tranzitnoj pograničnoj zoni izgradi novih 10.000 kvadrata korisnog prostora i rekonstruiše 9.000 kvadrata.
Između ostalog, planirano je i da u tranzitnoj zoni u budućnosti, kada za to budu pribavljene dozvole, odvoji i prostor za pušače.
U poslednjoj fazi obnove, planirano je da 5 starih aviomostova bude zamenjeno najmodernijim 3D aviomostovima, a tender za ovaj posao biće otvoren za dvadesetak dana.
- Očekujemo da nam se jave najelitniji izvođači, iz Srbije i iz inostranstva – kaže Radosavljević.
Sledeći veliki projekat koji je najavljen jeste proširenje "C" platforme aerodroma, i to za prostor veličine oko četiri fudbalska terena. Na taj način, buće značajno povećani kapaciteti za parkiranje aviona. Potom bi trebalo da usledi i rekonstrukcija staze "A", najveće na beogradskom aerodromu.
- Planiramo i da na "D" prolazu, uz magacine, sagradimo jednu posebnu terminalnu zgradu, odnosno terminalnu zgradu za specifične potrebe. Taj objekat bi zapravo bio korišćen za poletanje vladinih aviona, za letilice diplomata i slične namene.
Sve ove poslove, kako je najavio Radosavljević, planiraju da završe do 2015. godine.
- Deo novca koji nameravamo da uložimo svakako će biti usmeren i u nabavku opreme, ali su nam ovi projekti prioritet. U ovom trenutku, Aerodrom "Nikola Tesla" je tehnički i tehnološki opremljen tako da nam u narednih 5,6 godina nisu neophodna ulaganja u novu opremu.