Pariski Metropoliten, Njujorški Metro, Moskovski Metropoliten.. ovo su samo neke od svetskih ikona podzemnih tranzitnih sistema. Ali, više od jednog veka nakon što je u pomenutim gradovima iskopano mnoštvo tunela, brza urbanizacija je primorala niz gradova da izgradi sopstvena podzemlja. Mnogi su finansirani u "zlatno doba" dok drugi, poput Pjongjanga, Severna Koreja, grade se u doba strašne oskudice.
U Pjongjangu, murali u metrou se moraju posetiti. Puhung je jedna od 17 stanica metroa duž gradskog sistema, koji je navodno takođe moonlights kao vojni objekat. Pored toga što je vojna imovina, Pjongjang je takođe jedan od najjeftinijeg sredstva za saobraćaj na svetu, svega tri centa za jedan pravac putovanja.
Kazahstan je pokrenuo izgradnju na Almati metro stanici 1988. godine, kada je još bila sovjetska republika. U decembru 2011, dve decenije kasnije, kazahstansko rukovodstvo seče vrpcu na 8,5 kilometara, sa sedam stanica svog velikog očekivanog tranzitnog sistema. Na oko 110 miliona dolara po km, Almati metro je jedan od najskupljih svetskih građevinskih projekata.
Više od pola veka nakon što je otkrivena nafta, Alžir je konačno otvorio svoju kasu za izgradnju novog metroa. Trenutno se radi samo 9 kilometara preko 10 stanica; još četiri su najavljena za otvaranje ove godine. Alžir metro će za par godina prevoziti i do 41.000 putnika na sat.
U Dubaiju je 2009. godine počeo sa radom potpuno automatizovani transportni metro koji obuhvata 75 kilometara, a košta oko 7,2 milijarde dolara.
Oko 2 miliona putnika u Karakasu koristi metro kao prevoz svaki dan. Finansirana od unosnih kompanija u zemlji izvoza nafte, sistem je počeo sa radom početkom 80-ih, ali se i dalje širi sa dve dodatne linije koje trebaju da se izgrade u narednih nekoliko godina.
Vezane vesti: