Nemačke arhitekte projektovali si i izgradili istraživačku stanicu na Antarktiku. Inaguracija ove nove Indijske istraživačke stanice Bharati, projektovane od strane arhitektonskog biroa BOF Architekten sa sedištem u Hamburgu, planirana je za ovu godinu. Fasadna konstrukcija koja mora da izdrži ekstremne vremenske uslove, takođe je napravljena u Nemačkoj.
Stotinu godina je prošlo od kada je Roald Amundsen prvi stigao do Južnog pola ali i dalje je "šesti kontinent" prilično negostoljubivo mesto. Ono što se, međutim, promenilo je da je taj region postao međunarodna lokacija za istraživanje meteorologije, klimatologije i astrofizike.
Bharati, nova stanica koja se nalazi na obali Antartika je takođe namerena za istraživanja. Suočena sa činjenicom da će stanica morati da se transportuje pola puta oko sveta brodom iz Nemačke, odgovorna inženjerska kompanija IMS (IMS Ingenieurgesellschaft mbH) i arhitektonska firma Bof Architekten su razvili poseban, racionalni prefabrikovani kontenjerski dizajn za stanicu. Arhitekte su osvojili otvoreni međunarodni konkurs za novu izgradnju održan krajem 2006. godine.
Detalji izvođenja i izgradnje aluminujske fasade su zasnovani na zahtevima ekstremnih vremenskih uslova koji vladaju u regionu Južnog pola. Materijal mora da izdrži abnormalno visoke termalne i mehaničke pristiske izazvane mećavama sa velikim količinama snega, ogromnim brzinama vetra i temperaturi od -40°C i ispod. Veliki deo fasade je zastakljen, tako da istraživači mogu da imaju dobar pogled na polarnu regiju i da im pomogne sa borbom protiv klaustrofobije.
U ovom transparentnom delu, spoljašnji omotač je napravljen pomoću specialno modifikovanim sistemom sa širokim aluminijumskim termoizolacionim panelima i trostruko izolovanim staklom, sa nagibom od 15° u dva uska kraja. Ucw vrednost od 0,8 W/(m²K) postiže se sa ovim tipom fasadne konstrukcije.
Dizajn fasada je morao da dozvoli sklapanje i rasklapanje tokom testiranja u Diusburgu, koje je obavljeno pre konačnog sklapanja na ciljanoj lokaciji u Antartiku. Korišćenje unapred sastavljenih elemenata pružilo je dovoljno fleksibilnosti za adaptaciju fasadne konstrukcije na neophodni modularni koncept.
Istraživačka stanica Bharati teži otprilike 1.000 tona i ima površinu od oko 2.000 kvadratnih metara. Konstrukcija, koja se sastoji od 134 kontejnera, je transportovana brdom od Antverpa do Kejptauna. Tu je ukrcano još 50 kontejnera za građevinsku ekipu koja je bila zadužena za izgradnju, dodatni materijal i pedeset članova građevinskog tima. Rastojanje od Kejptauna do konačnog odredišta, Larsemann Hills, na severnom obodu Antartika bilo je 5.200 kilometara.
Prošlog leta, test konstrukcija Bharati stanice postavljena je u unutrašnjosti luke Duisburg, nekih 15.000 kilometara od Larsemann Hills-a. Ovo je uključivalo kompletnu opremu individualnih kontejnera, praćeno sastavljanjem svih instalacija i fitinga.
Pošto je vremenski okvir za montažu na ciljnoj lokaciji tokom antarktičkog leta ugrubo ograničeno do marta 2012. godine, svi potrebni delovi su morali da budu dostupni i svi potrebni koraci montaže su morali da funkcionišu. Da li ovo remek delo logistike može da se završi uspešno, ostaje da se vidi - ali, izgradnja stanice je počela.
U januaru 2012. godine, druga pošiljka je isporučila preostali materija za konačni završetak Istraživačke stanice Bharati. Završetak radova je planiran za mart/april, kada će oko 25 stručnjaka početi da radi i živi u polarnoj stanici.
Više o projektu:
Ime: South Polar Research Station Bharati
Tip objekta: Istraživačka stanica
Način izgradnje: modularno/prefabrikacija
Arhitektura i planiranje: Bof Architekten, Hamburg; IMS Ingenieurgesellschaft mbH
Glavni izvođač: Kaefer Construction GmbH
Fasada/metalna konstrukcija: Lenderoth GmbH
Fasada/aluminijumski prozori: WICONA
Površina: 2.000 metara kvadratnih
Završetak izgradnje: mart/april 2012. godine
Linkovi:
Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs: