Beograđani prvu metro liniju mogu da očekuju u narednih šest do sedam godina, rečeno je danas na prvom sastanku Radne grupe koja će u ime Grada Beograda voditi računa o tehničkim aspektima izrade studije i idejnog projekta prve linije Beogradskog metroa.
Pomoćnik gradonačelnika Dejan Vasović, koji predsedava radnom grupom, naveo je na sastanku u gradskoj skupštini, da je njen zadatak da se svi predlozi za izgradnju metroa prilagode konfiguraciji i mogućnostima Grada, kako bi dobio odgovarajući metro.
"Prvo ćemo precizno izgraditi koncept Beogradskog metroa i to je zadatak ove Komisije", podvukao je Vasović. On je dodao da je Beograd "spreman za metro", da će projekat sadržati najbolja rešenja i tehnologije koje su trenutno dostupne, a da se Studija odnosi na koncept celog metroa u skladu sa sporazumom koji je 18. novembra potpisan u Skupštini Grada.
Član Radne grupe, profesor Vukan Vučić istakao je da sa rastom gradova, nastaju sve veći problemi u saobraćaju zbog čega javni prevoz postaje sve važniji. On je ukazao da je 50-ih godina samo 20 gradova imalo metro, a da se danas taj broj popeo na 120.
"Metro je velika stvar i često najveća investicija koju grad gradi. Zato je veoma važno pažljivo planirati, jer svaka greška košta, a pošto se gradi u betonu nije je lako promeniti", ukazao je Vučić.
Prema njegovim rečima, potrebno je izgraditi efikasan metro sistem, kome bi kasnije mogle da se dodaju nove linije metroa i kako bi se razvila njihova "mreža".
Član Radne grupe Gradimir Stefanović ukazao je da je Beograd u "privilegovanom položaju", jer ima veći izbor rešenja nego gradovi koji su otvarali metro 60-ih i 70-ih godina i biće lakše prilagoditi rešenja karakteristikama grada.
Puno toga je prostudirano i analizirano, istakao je predstavnik Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Vladimir Depolo, koji je dodao da je dosta osetljivih stvari bez kojih često dolazi do teškoća u izvođenju radova, kao što je geološki sastav tla.
Depolo je podvukao da je jako važno da projekat bude održiv, kako bi grad mogao da ga održava na visokom nivou, što je, kako je naveo, jedna od tema kojom bi grupa morala ozbiljno da se bavi.
Predstavnici grada Beograda, Vlade Srbije i Vlade Francuske potpisali su 18. novembra izjavu o namerama o projektu "Beogradskog metroa", koji predstavlja početak saradnje te tri strane na realizaciji projekta.
Francuska je još ranije izrazila spremnost da iz sredstava Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru izdvoji oko tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za izgradnju Beogradskog metroa.
Planirano je da studiju izvodljivosti uradi francuska projektantska kuća "Ežis rejl" (Egis rail), koja bi posao trebalo da obavi za 15 meseci, dok bi u izgradnji metroa učestvovala kompanija "Alstom transport", koja je tokom 70 godina postojanja izgradila više od 40 metro sistema u svetu.
Metro bi u špicu trebao da prevozi 14.000 putnika na sat Procenjeno je da bi beogradski metro u špicu trebalo da preveze 14.000 putnika na sat u oba smera svakodnevno, na najfrekventnijem delu prve linije koja će imati 25 stanica. Prema ranijim najavama, prva linija trebalo bi da ide od Ustaničke na Voždovcu, do Tvorničke ulice u Zemunu. |
Linkovi:
- Potpisivanje ugovora o izgradnji beogradskog metroa u petak
- Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju
- Ekonomsko-društveni aspekti izgradnje lakog metroa. Slučaj prve trase lakog metroa od Ustaničke ulice do Tvorničke ulice
- Petogodišnja strategija razvoja Beograda: aerodrom, metro, mostovi
- Jerusalimski laki metro - Ujedinjenje kroz infrastrukturu?
- Top 10 najboljih sistema javnog prevoza u gradovima sveta