Kako je najavljeno radovi na prvoj fazi rekonstrukcije Zemunskog keja biće završeni ovih dana. Trenutno se dovršava izlivanje betonske grede, a nakon završetka prve faze krenuće se sa preostalim radovima, dok se konačni završetak rekonstrukcije Zemunskog keja, u dužini od 450 metara, očekuje do kraja godine.
Pod uslovom da se ovaj put ispoštuju svi rokovi, od narednog proleća ćemo moći da uživamo u novom izgledu Keja, što je odlična vest obzirom da se radova u 2007. godine ništa nije uradilo na pitanju dovršavanja započetih radova na obaloutvrdi.
U poslednje vreme veći deo radova izveden je sa vode, nasipanjem podloge, pa je čak i poslednjih meseci sve ostavljalo utisak kao da su radovi ponovo pauzirani, iako se na Keju ponovo radi od decembra 2010. Ukupna dužina Keja je 2,5km, ali radovi obuhvataju najugroženiji deo od Venecije do Radeckog.
Od svih gromoglasno najavljenih radova na uređenju obale Dunava, i pričama o spuštanju grada na obale reka, jedino se radi na Zemunskom keju. Ova rekonstrukcija će pored značaja u odbrani od poplava, još više dati na značaju Zemuna kao turističkog odredišta i svojsvrsne kapije Beograda na Dunavu. Po pojedinim planovima očekuje se uspostavljanje pristaništva za velike rečne kruzere, te će turisti moći da pristižu u Zemun direktno sa Dunava, a ne autobusima kao danas.
|
Okretnica za dostavna vozila, a možda i javni prevoz? |
Nakon rekonstrukcije ulice, sa njene desne strane biće omogućeno parkiranje, a pešačka i biciklistička staza nalaziće se na vrhu odbrambenog nasipa. Planira se i betonska ograda povezana gvozdenim lancima. Sa gornjim nivoom šetališta ulica će biti povezana stepeništem i rampama, a na njemu će se, u blizini postojećih restorana, nalaziti mesta za sedenje pod pergolom, odnosno tunelom od zelenila, terase-vidikovci i dve rampe za spuštanje čamaca.
Rekonstrukcija obale, utvrde i zaštitnog nasipa na Zemunskom keju, između restorana „Šaran” i „Venecija”, obavlja se na osnovu trojnog ugovora između Sekretarijata za komunalne i stambene poslove, opštine Zemun i JVP „Beogradvode”.
Ono što ostaje da se vidi je da li će se na ovom potezu, kao što je planirano, uvesti dvosmerna ulica sa javnim prevozom, kako će se radovi uklopiti u ambijet Keja, da li će se pored šetališta nalaziti i staza za bicikle, da li će se ukoniti nelegalni parking kod Kapetanije, kako će se snaći ugostitelji i da li će kruzeri zaista prispevati ovde u budućnosti?
Od prošlog uređenja Keja prošlo je preko 100 godina i posao koji se sada obavlja trebalo bi obaviti kvalitetno, sa posebnom pažnjom i u skladu sa ambijentalnom celinom starog Zemuna, kako bi se budućim generacijama ostavilo u nasleđe možda i najlepše šetalište u gradu.
Linkovi: