INFONET-468X60-BANNER

Šest tajni gradnje LEED sertifikovanih naselja

01.11.2011. | EcoHome

Možda jedna od najvećih lekcija koju je Kevin Ošea (Kevin O'Shea) naučio dok je upravljao gradnjom Evergreen-a, zajednice sa 252 LEED sertifikovanih kuća u Skarborou (Scarborough) u Ontariju, blizu Toronta, jeste moć odlučnosti ka zelenoj gradnji koju imaju veliki vlasnici akcija.

Ošea, direktor građevinske kompanije Monarch Group u Otavi, rekao je da je naučio do koje mere ide posvećenost ka zelenoj gradnji u projektu izgradnje naselja Evergreen u susretima sa Majklom Kraljevićem, predsednikom TEDCO kompanije (sada TPLC kompanije - Toronto Port Lands Company), koja je kao partner radila sa kompanijom Monarch. Kraljević blisko sarađuje sa gradonačelnikom Toronta, i rekao je Ošei šta je gradonačelnik imao da kaže za projekat Evergreen.

"Ovaj projekat pokazuje šta možemo uraditi kada počnemo sa pravim principima i pravim vrednostima", izjavio je gradonačelnik Toronta.

Tako značajna podrška najvećih nivoa lokalnih vlasti pomogla je u uspešnoj izgradnji, rastu i popularizaciji Evergreen naselja, ali je bio samo jedan od faktora koji je doveo do uspeha tog naselja. Pri učestvovanju na obrazovnoj konferenciji Greenbuild, Ošea je diskutovao o šest lekcija koje je naučio tokom prvih pokušaja njegove kompanije da gradi zeleno.

Prenosimo vam koje su to lekcije:

1. Rano planiranje se isplati. Kompanija Monarch je želela da rasprši uobičajnu percepciju da zelena gradnja mnogo košta i da se osigura da njeno zeleno naselje ima ponavljajući iodrživi model, rekao je ošea. Rano planiranje mu je pomoglo da uklopi prave izbore za kompaniju da onim što su investitori želeli - LEED sertifikaciju, ali ujedno i privrženost i kvalitet od izvođača. Pitali smo: "Kako da ostanemo profitabilni i da ostvarimo vrednost za naše investitore?", rekao je on.

2. Dobite podršku na svakom mestu. Naselje Evergreen je imalo podršku ne samo od gradonačelnika, nego i od celokupnog rukovodstva kompanija Monarch i TEDCO. Ta podrška od vrha je ono što nas je odvelo do uspešnog i ambicioznog zelenog projekta, kaže Ošea. On, takođe, citira ono što mu je rekao predsednik kompanije Monarch: "Ovo će uspeti zato što ću ja to podržati".

3. Gradite pažljivo. Kako izvođači radova mogu da uštede novac dok ujedno pružaju određeni nivo kvaliteta koje investitori očekuju? Kompanija Monarch je sporvela takozvanu "lean blitz" metodu koja eliminiše što je više moguće otpada iz procesa gradnje. Praksa upravljanja gradilišnim otpadom, koja je iovako obavezna prema regulacijama grada Ontario i prema LEED sertifikaciji, pomogla je u smanjenju troškova. Kompanija je, takođe, vrlo pažljivo planirala i kontrolisala količinu utrošenih i naručenih materijala.

4. Oslonite se na znanje svojih zaposlenih. Umesto da zaposli konsultante za zelenu gradnju koji bi obavljali određene zadatke, kompanija je dovela neke od njih da obuče zaposlene. "Želeli smo da imamo konsultante da nas nauče... da nam dozvole da izađemo i pokušamo da budemo uspešni samostalno", rekao je Ošea.

5. Komunicirajte sa dostavljačima i trgovcima. Pre nego što je kompanije Monarch prihvatila Evergreen projekat ona je porcenjivala entuzijazam potencijalnih dobavljača i podizvođača koji će biti integralni deo projekta. Ovi pregovori su im pomogli u razvoju i proceni celokupnog posla, i kompanija je nastavila te razgovore tokom celog perioda izgradnje.

"Pratili smo šta se dešava da bismo naučili o greškama koje smo napravili", rekao je Ošea. "Sada smo usvojili niz specifikacija koje su sada osnovni standard za svaku kuću."

6. Razumevanje zahteva performansi. Ošea i njegova kompanija su naučili iz iskustva da ne dozvole svom marketinškom timu da daje izjave koje oni ne mogu da ispune. U ranijim slučajevima izgradnje zelenih kuća, kompanije su tvrdile o njihovoj energetskoj efikasnosti koje se vrlo lako mogu pogrešno razumeti.

"To funkcioniše u simuliranom programu, ali ti rezultati su potpuno izbačeni kada vlasnik kuće drži upaljena šest plazma televizora u isto vreme i ne dobije energetsku uštedu koliku očekuje", kaže Ošea.

Zbog toga, kompanija Monarch svaku novu tehnologiju bira pažljivo, mereći rezultate i podešavajući se prema njima. "Uradite ono što znate da možete", sugeriše Ošea.

Linkovi:

Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;