Maroko je na dobrom putu da postane prva afrička država sa brzim prugama kojima će se kretati vozovi brzinom od 320km/h. Već drugu godinu traje izgradnja pruge od Tangera do Kenitre dužine 200km.
Prva deonica brzih pruga u Maroku predviđa povezivanje gradova Tangera i Kazablanke, a tek je u toku prva faza izgradnje kojom se povezuju gradovi Tanger i Kenitra. Marokanske železinice planiraju da prvu deonicu završe do kraja 2014. godine, a planirano je da prvi vozovi budu pušteni u saobraćaj do decembra 2015. godine.
Ovim prugama će saobraćati vozovi identični francuskim superbrzim TGV vozovima. Potpisan je ugovor vrednosti 400 miliona evra između Marokanske železnice (ONCF) i francuske kompanije Alstom. Gigant u proizvodnji vozova snabdeće Maroko sa 14 superbrzih do kraja 2015. godine, saopštio je Radio France Internationale (Radio Frans Internasional) decembra 2010. godine. Garniture će biti kapaciteta 500 sedišta, a planirano je da vožnja između Tangera i Kazablanke traje sat i po do dva sata, dok se danas putuje pet sati.
Prema planovima marokanske vlade, izgradiće se 1.500km brzih pruga duž celog Maroka do 2035. godine. Strategijom za razvoj železničke infrastrukture predviđeno je i izgradnja brze pruge između gradova Rabata i Kazablanke za maksimalnu brzinu vozova od 320km/h.
Marokanske železnice planiraju da iskoriste iskustvo francuske železnice (SNCF) u ovom izuzetnom projektu za Afriku. Postoje spektakularni planovi Francuske, Španije i Maroka da se povežu brzim prugama gradovi Kazblanka, Madrid i Pariz, što je ideja koja će se ubrzano realizovati na evropskom tlu. Ako se ovaj projekat realizuje, evropski i afrički kontinent biće povezani superbrzim vozovima.
Predviđa se da će superbrzi vozovi prevoziti osam miliona putnika na deonici od Tangera do Kazablanke. Marokanska vlada predviđa da će superbrzi vozovi postati pokretački motor marokanske ekonomije, da će se smanjiti broj saobraćajnih nesreća i zagađivanje prirode.
Maroko je prva afrička zemlja koja je počela sa izgradnjom brzih pruga. Zajedno sa Južnoafričkom republikom, Maroko je država sa najrazvijenijom železničkom infrastrukturom u Africi (1.907km od čega 1.003km čini elektrificirane pruge) kojom je u 2009. godine prevezeno 30 miliona putnika i 35 miliona grla stoke.
Linkovi:
- Marokanska železnica - ONCF
- Francusko preduzeće ALSTOM
- Francuske železnice - Société Nationale des Chemins de fer Français - SNCF
- Radio France Internationale - RFI
Povezani tekstovi na portalu Gradjevinarstvo.rs:
- Japanci obaraju rekorde - Superbrzi voz koji juri 300 na sat
- Kineski brzi voz - čudo inženjerstva ili katastrofa koja se iščekuje?