INFONET-468X60-BANNER

Distributivni kanali građevinskog materijala u Rusiji

27.10.2011. | Xavier Dumoulié | Batiactu

Jeste arhaična i slabo razvijena, ali distributivna mreža građevinskog materijala predstavlja važan potencijal razvoja Rusije, a potražnja eksplodira. Nemački OBI otvorio je 5. oktobra ove godine svoju šestu prodaju u Moskvi, uz veliku pompu, pred nizom zvanica i predstavnika nemačke ambasade. OBI je tako postao prvi među distributerima u Rusiji po broju prodajnih mesta, ispred Kastorame (Castorama) i Leroa Merlena (Leroy Merlin). Uprkos ovoj ekspanziji velikih prodavnica tipa Uradi sam, distribucija materijala u Rusiji još uvek se uglavnom vrši putem pijaca, a Internet bi mogao uskoro da se pojavi u važnoj ulozi...

Nedovoljna distributivna mreža velikih prodajnih mesta

Sa prodajnom mrežom od po devetnaest, osamnaest i sedamnaest prodavnica u celoj Rusiji, OBI, Leroa Merlan i Kastorama nastavljaju da se razvijaju velikom brzinom, neke stavljajući akcenat na agresivnu cenovnu politiku, druge više na uslugu.

Površine ovih Uradi sam radnji, i kod manje prostranih i tamo gde je naglašavanje proizvoda manje važno od optimizacije prostora, često premašuju 10.000m2. Tamo se može naći sav materijal i oprema za izgradnju, obnovu i sređivanje prostora. Dokaz njihovog uspeha jeste i to što se više prodavnica redovno nalazi u prvih deset po prometu, u svojoj grupi.

Uprkos tome, sa manje od petnaest radnji te vrste u Moskvi – koja, prema izvorima, ima 15 do 18 miliona stanovnika – potražnja ne može ni izdaleka biti zadovoljena. Što je još gore, neki gradovi kao što je Ekaterinburg, četvrti grad u zemlji sa skoro 2 miliona stanovnika, imaju samo jednu radnju… Podrazumeva se da samo ovaj način distribucije nije dovoljan da zadovolji milione Rusa koji treba da se opskrbe materijalom i opremom za svoje radove.

Pijace ili vašari: nasleđe sovjetskog sistema koje je još uvek na prvom mestu

Pijace ili vašari čine drugi način distribucije, koji je nasleđen iz sovjetskog vremena, a eksplodirao je tokom prve decenije XXI veka. On danas predstavlja prvi kanal distribucije materijala u Rusiji i izgleda da ga čeka još lepih dana u budućnosti…

Postavljene duž velikih saobraćajnica oko periferija grada ili na velikim raskršćima koji vode za dače u udaljenim predgrađima, ove pijace su pravi lavirinti, sastavljene od kontejnera nagomilanih jedni na druge oko kojih se kruži u kolima. Svaki kontejner je u prizemlju uređen kao show-room; a lager je u kontejneru iznad… Svaka od tih prodavnica usko je specijalizovana: elektrika, sanitarije, pločice, parket… a prodavci udvostručuju napore da bi prezentovali proizvode ističući, što bolje mogu, reklamu dobavljača! Ovde je, takođe važan odnos količine i cene sa, pre svega, mogućnošću cenkanja.

Paralelno sa ova dva kanala distribucije (velike Uradi sam prodavnice i pijace), postoji, pre svega u unutrašnjosti (izvan Moskve i Peterburga), nekoliko malih i srednjih prodaja. Zbog nedostatka ambicije ili zbog nedostatka finansijskih sredstava, ta oblast ne postiže danas takav spektakularan razvoj kao onaj koji se zapaža kod velikih međunarodnih grupa.

Distibutivni kanal u punom zamahu - Internet

U velikim gradovima kao što su Moskva i Peterburg, 65% stanovništva koristi internet, a online prodavnice posvećene renoviranju i uređenju doma cvetaju! Pod Moskvom, nekoliko pretraživanja po katalozima i pretraživačima izbacuje više od 600 radnji… Ovde su, takođe, svaka sa svojom specijalnošću i sa naglašenim jednim jedinim argumentom: cenom! Što se tiče novca, sve se reguliše u kešu koji se isplaćuje vozaču koji isporučuje robu na gradilište ili pojedincu. Sve za šaku rubalja.

Sa 53 miliona Rusa koji su konektovani na internet, što je više nego u Francuskoj (44) i skoro isto kao u Nemačkoj (60), stopom rasta od 10% po tromesečju, sa nedostakom centara za distribuciju materijala i sa sve većim poteškoćama kretanja vozilom, čini se da taj virtuelni način distribucije ima na svojoj strani sve izglede za uspeh.

Vezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


STOVARIŠTEJAKOVLJEVIĆ-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


ISOMAT
ISOMAT
PEĆINCI-ŠIMANOVCI
www.isomat.rs

TUPLEX SRB
TUPLEX SRB
BEOGRAD-DOBANOVCI
www.tuplex.rs

TRITONEX
TRITONEX
KRAGUJEVAC
tritonex.rs

BAUMIT
BAUMIT
BEOGRAD-KALUĐERICA
www.baumit.rs

EURO TERMIK
EURO TERMIK
KRALJEVO-VRDILA
www.eurotermik.rs

LORENCIC
LORENCIC
BEOGRAD-ZEMUN
www.lorencic.rs

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;