INFONET-468X60-BANNER

Šetnja po „oblaku“ od Save do Kalemegdana

16.05.2011. | Lana Gedošević | Blic

Prostor od Beton hale do Kalemegdana u perspektivi će biti pešačka zona. Imaće galerijske i prostore za kulturne manifestacije, desetine aleja sa cvećem, a možda i neobičnu kružnu rampu koja će voditi ka reci, ali i ka najpoznatijem parku i centru grada. To su neki od predloga iz pobedničkih radova međunarodnog konkursa koji je trebalo da odgovori kako povezati Kalemegdan sa savskom obalom i Beton halom.

Rešenje tima iz Japana predviđa gradnju konstrukcije za pešake, nazvanu „oblak“


Među 135 radova iz sveta, međunarodni žiri jednoglasno se odlučio da prvo mesto podele radovi beogradskih i japanskih timova.

- S obzirom na sastav žirija, imali smo na jednom mestu ogromno iskustvo iz svih delova sveta. Odlučili smo da imamo dve jednake, prve nagrade. Oba rada imaju platformu, s tim što beogradski predlaže dve, a japanski jednu na kojoj se nalazi konstrukcija koju su nazvali “oblak”. Oba tretiraju i parking mesta, tramvajski prevoz, predlažu velike galerije, dosta prodavnica... Ovo mesto treba da bude bazirano na javnom prevozu, pošto je dobro povezano tramvajskim linijama. Ipak, najviše se nadam javnom transportu na vodi - kaže predsednik žirija Darko Radović, profesor arhitekture i urbanog dizajna na “Keio” univerzitetu u Japanu.

On kaže da, gledano s novobeogradske strane, rad beogradskih arhitekata “elegantno podvlači siluetu Kalemegdana, kome daje skromniji značaj, dok je u suprotnom pravcu u prvom planu ušće. Japanski predlog nudi rampu kojom se ide do Kalemegdana. Ovo je, po oceni žirija, hrabro rešenje koje “predlaže javni prostor koji Beograd nema, a trebalo bi da ima”, a omogućava i pristup reci.

Prvonagrađeno rešenje beogradskog tima

Dodeljene su i dve treće nagrade timovima iz Beograda i Španije. Prvonagrađeni će dobiti po 25.000, a trećenagrađeni po 7.500 evra.
 
- Do kraja godine biće poznato kako će ovaj prostor izgledati, a možda bude i kombinacija nagrađenih radova. Oni su različito tretirali saobraćaj, pa će on u velikoj meri i diktirati šta će tu moći da se radi. Potrebne su i razne procene, isplativost, uticaj na životnu sredinu, građevinske mogućnosti. Potom sledi i rešavanje imovine, pa tek onda dokumentacija i tender za gradnju - rekao je gradski arhitekta Dejan Vasović.
 
Na tom prostoru predviđeno je oko 11.000 kvadrata objekata, od čega je pola namenjeno kulturnim sadržajima, kao i podzemna garažu sa oko 800 parking mesta.
 
Još nema procene koliko bi uređenje prostora od Beton hale do Kalemegdana moglo da košta, ali najveći broj pristiglih rešenja procenjivao je od 30 do 40 miliona evra.

Gradonačelnik Dragan Đilas kaže da je i ideja da se na potezu između Knez Mihailove i Kalemegdana dobije pešačka zona.

- Pokušavamo da napravimo rešenje koje bi saobraćaj od ambasade Francuske do Vasine ulice vodio ispod zemlje, a da se iznad dobije šetački plato. Polako ćemo razvijati tu ideju. Za nekoliko godina taj deo grada nećemo moći da prepoznamo, ali mnogo zavisi i od finansija - kaže Đilas.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;