INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Najduži drumski i železnički podvodni tunel na svetu: Fehrman Belt

05.09.2023. | Gradjevinarstvo.rs

Novi Fehrman Belt tunel koji povezuje Nemačku i Dansku postavlja nove rekorde kao najduži i najdublji kombinovani drumski i železnički tunel na svetu. Kada bude završen, putovanje između Rødbyhavna i Puttgardena trajaće svega deset minuta automobilom i sedam minuta vozom kroz tunel dugačak 18km, što je značajno kraće u poređenju sa sadašnjih četrdeset pet minuta trajektom.

Budući Fehrman Belt tunel

Budući Fehrman Belt tunel (Foto: Femern A/S)

Ovaj poduhvat ne samo da će skratiti vreme putovanja, već će i ojačati veze između Skandinavije i Centralne Evrope, stvoriti ekološki prihvatljiviju saobraćajnu vezu i podstaći železnički saobraćaj. Cena od deset milijardi evra opravdana je brojnim prednostima koje ovaj projekat donosi, a dobila je i odobrenje Evropske komisije kroz Ten-T program.

Tunel će se sastojati od dve železničke pruge i dvosmernog auto-puta, a predviđen je i servisni prolaz. Jens Ole Kaslund, tehnički direktor kompanije Femern A/S, izjavio je da će putovanje vozom iz Kopenhagena do Hamburga, nakon završetka tunela, trajati samo dva i po sata, dok trenutno traje četiri i po sata.

Istorija projekta Fehrman Belt

Ideja o ovom tunelu potiče još iz 2008. godine, ali je prva svečana ceremonija postavljanja temelja održana tek 2020. godine u Danskoj, a zatim i 2021. godine u Nemačkoj. Radovi su započeti u Rødbyhavnu na Lollandu i Puttgardenu na ostrvu Fehrman. U 2021. godini, kompanija je takođe uspostavila nove kanale i pristupne puteve.

Tunel će spojiti Dansku i Nemačku

Tunel će spojiti Dansku i Nemačku (Foto: YouTube/ FemernAS/Screenshot)

Kompanija Femern A/S je 2022. godine počela sa izgradnjom zgrada na oba ulaza u tunel i planira da započne proizvodnju elemenata tunela. Cilj je da se tehnologija i oprema testiraju i da tunel bude otvoren 2029. godine. Henrik Vincentsen, izvršni direktor kompanije Femern A/S, izrazio je nadu da će prva proizvodna linija biti spremna krajem ove ili početkom sledeće godine.

Održivost i ekološki izazovi

Iako je glavni cilj projekta izgradnja dugotrajnog i održivog tunela, postoje kritičari koji sumnjaju u njegovu održivost. Posebno su zabrinuti ekolozi koji strahuju od mogućeg oštećenja morskog dna i okeana. Međutim, Femern A/S je izrazio uverenje da će efekti na životnu sredinu biti "privremeni". Vincentsen je naglasio da će se kao rezultat projekta stvoriti velike nove prirodne površine, kako na kopnu, tako i u moru.

U svetlu globalnog zagrevanja, održiva gradnja postaje sve važnija. Projekat tunela Fehrman Belt obećava ne samo skraćenje vremena putovanja, već i doprinos očuvanju životne sredine i smanjenju emisije CO2.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;