INFONET-468X60-BANNER

Počela izgradnja podvodnog tunela na Bosforu

30.04.2014. | TRT BiH

Počeli su radovi na izgradnji Evroazijskog tunela, podvodne putne komunikacije ispod moreuza Bosfor. Ceremoniji bušenja prvih nekoliko metara podvodnog tunela prisustvovao je i turski premijer Recep Tayyip Erdogan. Izgradnjom ovog tunela, putovanje između istanbulskih naselja Kazličešme i Goztepe će biti skraćeno sa 100 na samo 15 minuta vožnje.

- Četiri ovakva tunela se nalaze u Njujorku i omogućavaju saobraćanje lakim vozilima, pod vodom; jedan je u Kuala Lumpuru u Maleziji, a sličan tunel postoji u Francuskoj. Mi sada dovodimo najmoderniji i najrazvijeniji podvodni tunel u Istanbul – kazao je premijer.

„Izvršenjem ovog projekta, kojim će biti omogućeno saobraćanje vozila ispod Bosforskog moreuza, značajno će se podići i ugled Turske na globalnim platformama“, izjavio je Erdogan. Evroazijski tunel će biti i četvrta spona između dva kopna u Istanbulu, pored mostova Bogazici i Fatih Sultan Mehmet i podvodne željezničke komunikacije Marmaray.

- Nadam se da će patnja poznata kao gužva na mostu postati stvar prošlosti – kazao je premijer.

U probijanju tunela će biti korištena specijalna bušilica TBM (Tunnel boring machine) Herrenknecht Mixshield tipa. Proizvela ju je nemačka kompanije Herrenknecht, isključivo za potrebe ovog projekta, na zahtjev tursko-južnokorejskog konzorcijuma Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. i SK Engineering & Construction Co. Ltd.

Yildirim Bayeizd je mašinski gigant promera 13,6 metara, dužine 120 metara, a iskopavaće 8 do 10 metara tunela dnevno. Radiće na dubini od 106 metara ispod Bosfora, a njenim radom biće premoštena dužina od 3,5 kilometra, između stanice Haydarpaša i distrikta Cankurtaran.

- Ovaj projekat je trenutno jedan od najizazovnijih zahvata u izgradnji tunela u celom svetu – smatra Georg Schleer, projekt menadžer u kompaniji Herrenknecht.

Po završetku radova, tunelom promera 12 metara, dužine 5,4 kilometra, na dva sprata će u dve trake, u oba smera, prolaziti oko 120 hiljada vozila. Putovanje će biti dozvoljeno isključivo manjim putničkim automobilima i minibusima.

Radovi na projektu čija se ukupna vrednost procenjuje na preko 1,245 milijardi dolara biće završeni naredne godine. Tunelom će u narednih 26 godina upravljati konzorcij Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), nakon čega će biti predat u nadležnost „Generalne direkcije za infrastukturna ulaganja“ (AYGM) koja deluje pri Ministarstvu saobraćaja, pomorstva i komunikacija Republike Turske.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;