Na istočnom kraku Koridora 10 probijena je leva cev tunela Pržojno Padina na obilaznici oko Dimitrovgrada, a ceo tunel bi trebalo da bude završen polovinom ove godine. To je drugi tunel koji je probijen na Koridoru 10, za po jednu traku auto-puta, izjavio je direktor "Koridora Srbije" Dmitar Đurović podsetivši da je u decembru probijena i leva cev tunela Progon.
- Kao što smo i obećali da će se raditi tokom cele zimske sezone, a vremenski uslovi nam to dozvoljavaju, radi se punom parom na 11 od 12 ugovorenih tunela na Koridorima 10 i 11 – istakao je Đurović. - Izvođač radova na tunelima Progon i Pržojno Padina je grčka kompanija Terna, koja ima veliko iskustvo u gradnji tunela i radove u Srbiji izvodi veoma uspešno.
Na toj deonici, kako je rekao, dosadašnja realizacija projekta je 65 odsto pri čemu se od početka radovi obavljaju nesmanjenim intenzitetom – 24 časa, sedam danas u nedelji, bilo da je u pitanju zimski ili letnji period. Prema njegovim rečima, ove godine bi na koridorima trebalo da bude završena izgradnja osam tunela, a u 2015. godini preostala četiri tunela, a možda i još neki novi tunel. Đurović je podsetio da je plan da se ceo Koridor 10 prema bugarskoj i makedonskoj granici završsi u 2016. godini.
Dužina probijene leve cevi tunela Pržojno Padina je 350 metara, a proboj desne cevi, koja će biti dugačka 326 metara, očekuje se krajem ovom meseca. Đurović je rekao da je posle probijanja leve cevi tunela Progon, u dužini od jednog kilometra, na obilaznici oko Dimitrovgrada krajem prošle godine, ostalo da se završi probijanje desna cev polovinom ovog meseca. Tunel Progon je jedan od najzahtevnijih i najtežnih tunela za gradnju na Koridoru 10, zbog čega izvođač radova ima najsavremeniju opremu. Tunel Bancarevo u dužini 704 metara, na deonici Prosek-Crvena Reka, koji gradi češka kompanija Subtera, biće takođe probijen polovinom februara.
Grade se i tuneli Sopot i Sarlah na deonici Staničenje - Pirot, tunel Predajane na deonici Grdelica-Caričina Dolina. Tunel Manajle, na deonici Caričina Dolina-Vladičin Han, biće najduži tunel u Srbiji od 1.800 metara, a trenutno se nalazimo na 62. metru.
Kada je reč o Koridoru 11, grade se tuneli, na deonici Ljig-Preljina, Šarani, Brđani, Savinac i Veliki Kik, a početak radova na probijanju tunela Golubac se očekuje u martu.
- Nemamo vemena za gubljenje i zato je jako važno da se prati predviđena dinamika radova. Vreme nam ide na ruku i radi se punom parom – naglasio je Đurović dodajući da ne očekuje problema u izgradnji tunela i probijanje rokova.