Posle dve godine i tri meseca od početka radova, novi Kineski most je spojio Zemun i Borču. Novu saobraćajnicu trenutno mogu da prepešače samo kineski radnici, kako zbog revnosnih čuvara sa obe strane Dunava, tako i zbog gomile žica, cevi, blokova i ostalog građevinskog materijala. Ipak, već sad je moguće zamisliti da će u oktobru ovuda prolaziti vozila.
Iako je most dugačak 1.507 metara, i prosečno visokoj osobi bi bilo potrebno oko 2.000 koraka da ga pregazi, sa vode izgleda još kraći tako da se stiče utisak da na njemu vozači neće stići ni da ubace u treću, a već će preći reku, pa ušteda goriva i vremena nije uopšte beznačajna.
- Živim u Altini, a često putujem kod rođaka u Zrenjanin. Kada se bude završio ovaj most kolima će mi trebati svega 60 kilometara do njih, a sada vozim punih 100 i to, što je najgore, kroz centar grada – kaže Miloje Zorić, koji je biciklom došao na zemunsku obalu da bi se uverio kako teku radovi na ovom gradilištu.
Kraj radova u oktobru
- Dužina 1.507 metara.
- Visina 22,8 metara.
- Šest kolovoznih traka.
- Pešačko-biciklističke staze sa obe strane.
- 21,6 kilometara dužina svih pristupnih saobraćajnica.
- Ukupna vrednost radova 170 miliona evra (22,5 miliona evra finansira Vlada Srbije, a 144,5 miliona evra kineska banka Eksim, uz poček od tri godine, fiksnu kamatnu stopu od tri odsto godišnje i rok otplate od 15 godina).
- Most gradi kineska kompanija "Čajna roud end bridž korporejšn".