INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Beograd: Privremeno sanirana oštećena na Kosančićevom vencu

14.01.2014. | Novosti

Autentičnost ambijentalne celine na Kosančićevom vencu narušena je nedavno neadekvatnom popravkom oštećene kaldrme. Po ulegnućima na ulici putari su na više mesta rasuli rizlu. Oštećenja su, kažu, privremeno sanirana, a rekonstrukcija tek predstoji.

U "Beograd putu" objašnjavaju da su njihove ekipe popravile ulegnuća na kolovozu u Ulici Kosančićev venac jer su oštećenja ugrožavala bezbednost vozila i učesnika u saobraćaju. Popravka je obavljena u skladu sa nalogom i uz nadzor nadležnih iz Direkcije za puteve grada. U ovom preduzeću dodaju da je popravka privremenog karaktera.

- Rupe i ulegnuća na kolovozu su, radi bezbednosti učesnika u saobraćaju, popunjena rizlom – kažu u "Beograd putu". - Za dalju popravku kaldrmisanog kolovoznog zastora, koji se nalazi u ovoj beogradskoj ulici radi očuvanja nekadašnje ambijentalne autentičnosti ulice, trenutno nema adekvatnog materijala. A o daljim planovima u vezi s popravkom ili sanacijom ove ulice, odlučuje "Direkcija za puteve grada".

Osim Kosančićevog venca, u planu je i popravka kolovoza u Skadarskoj ulici i u Zemunu, u Njegoševoj, a projektna dokumentacija urađena je po uslovima "Zavoda za zaštitu spomenika kulture". Inače, "Beograd put" održava ulice isključivo po godišnjem programu "Direkcije" i popravka se obavlja na osnovu zahteva investitora.

- Kada je u pitanju popravka namernih kvarova i manjih oštećenja, najčešće se popravi podloga, vrati se kaldrma koja se zasipa peskom ili suvim betonom, što se pokazalo kao adekvatnije rešenje zbog duže izdržljivosti – objašnjavaju putari i dodaju da je popravka kaldrmisanih ulica komplikovanija i napornija. - Nabavka adekvatnog materijala za zastor je teža, popravka se radi u celini ručno, a neophodno je i iskustvo radnika na ovim poslovima. Takođe, popravka je daleko sporija od sređivanja ulica sa asfaltnim zastorom.

Ulice od kaldrme popravljaju se relativno retko, kažu u ovom preduzeću. Oštećenja se najčešće javljaju zbog kvarova nastalih usled popravki na podzemnoj komunalnoj infrastrukturi ili ispiranjem podloge posle obilnih padavina.

Francuska i Cara Dušana

Detaljan plan o kaldrmisanju Beograda donet je još 1911. a prve su na meti bile centralne gradske ulice – Francuska i Cara Dušana. Početkom 20. veka skoro 80 odsto ulica u Beogradu bilo je prekriveno kaldrmom. U periodu između dva svetska rata, kaldrma je zamenjena granitnom kockom.

I skupa i nepraktična

Nepraktična i skupa za održavanje, kaldrma se danas zadržala tek na oko 8.235 kvadrata, u prostornim kulturno-istorijskim celinama kao što su Skadarlija, Kosančićev venac, u pojedinim ulicama u Zemunu, na Banovom brdu...

Rupe posle "generalke"

Pre oko godinu dana majstori kaldrmaši su kompletno odradili i Ulicu Žarka Pucara na Banovom brdu, potez od dobrih par stotina metara. Međutim, prošlo je samo nekoliko meseci, a na pojedinim mestima već su se pojavile – rupe. Naravno, i u ovom slučaju su posute rizlom i zemljom.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


XELLA-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;