Od septembra startuje "Beograd na vodi", kaže Srđan Rupar, direktor projekta. "Železnice Srbije" dobile su zadatak da već od juna krenu u demontiranje koloseka u priobalju Save. Kada se taj posao završi, počinju radovi na infrastrukturnom opremanju dela lokacije za prvu fazu, koja podrazumeva izgradnju najvećeg šoping mola u ovom delu Evrope i hotela visoke kategorije. U tom delu kompleksa "Beograd na vodi" naći će se i akvarijum, sportski tereni...
Srbija je našla partnera, koji je spreman da za početak u ovaj projekat uloži 3,1 milijardu dolara. Reč je o investicionom fondu iz Abu Dabija, koji predvodi Mohamed Alabar. Svi detalji biće dogovoreni krajem sledeće nedelje na sastanku Aleksandra Vučića, prvog potpredsednika Vlade Srbije i Alabara u Beogradu.
- U stalnom smo kontaktu sa investicionim fondom iz Abu Dabija i dogovoreno je da njihova delagacija, koju predvodi Alabar, boravi u Beogradu od 17. do 25. januara – kaže Aleksandar Karlovčan, koordinator projekta. - Tada će biti definisani međusobne obaveze i detalji investicije "Beograd na vodi". Planska dokumentacija će biti fleksibilna, što omogućava da se na ovih 88 hektara lokacije izgradi između 1,5 i 2,5 miliona kvadrata. Koji će biti koeficijent izgrađenosti, biće dogovoreno na sastanku, pa će od toga zavisiti i vrednost celog projekta.
Kako kaže Karlovčan, plan je da se projekat realizuje u tri faze u roku od pet godina. Prva su hoteli i šoping mol, druga kulturni i sportski objekti i treća – komercijalni sadržaji.
- Predlog planskog dokumenta biće završen do kraja januara i dat na javni uvid u februaru – kaže Karlovčan. - Taj planski akt radićemo zajednički sa partnerima iz Abu Dabija. Projekat nema značaj samo za Beograd, već i za celu Srbiju. Otvoriće se oko 200.000 radnih mesta u narednom periodu i uposliti građevinska operativa ne samo na "Beogradu na vodi" već i na Prokopu, obilaznici Bubanj potok-Pančevo...
Direktor projekta Rupar ističe da je prvobitno idejno rešenje već doživelo nekoliko izmena. Umesto jednog kanala, kojim bi se napravilo veštačko ostrvo, najverovatnije u kompleks "Beograd na vodi" iz Save ulaziće nekoliko manjih međusobno nepovezanih kanala, oko kojih će biti formirani razni sadržaji.
- Posle usvajanja plana područja posebne namene, krećemo sa rešavanjem imovinsko-pravnih odnosa – navodi Rupar. - Sledi izmeštanje železničke infrastrukture, čime može da počne infrastrukturno opremanje lokacije za prvu fazu radova. "Beograd na vodi" potpuno će izmeniti sliku grada, Bulevara Vojvode Mišića, Savske, Karađorđeve i Nemanjine...
Jedan od detalja koji otkriva Rupar jeste da će u Nemanjinoj ispred sadašnje Glavne železničke stanice biti formiran kružni tok i veliki park sa fontanama. Uređenje tog dela prostora biće predmet javnog urbanističkog konkursa, što će važiti i za ostale objekte koji su pod zaštitom kao spomenici kulutre i objekti javne namene.
Napravili najvišu zgradu na svetu
- Nosioci ugovora koji će biti potpisan do kraja januara su Srbija i emirat Abu Dabi – ističe Rupar. - Emirate će zastupati investicioni fond na čijem je čelu Mohamed Alabar. Ovaj fond čuven je po mnogobrojnim zdanjima, koja krase Emirate, a posebno po najvišoj zgradi na svetu, "Burdž Kalifi" u Dubaiju.