Ministar saobraćaja Aleksandar Antić ocenio je u Jagodini, da će do polovine januara biti rešeno pitanje železničkog mosta na Velikoj Moravi, na međunarodnoj pruzi Beograd-NIš kod Ćuprije, koji je gradila pa napustila "Alpina".
- Reč je o jednom vrlo kompleksnom problemu za koji se u ovom trenutku traži rešenje sa Železnicama Srbije", rekao je Antić. - Ja se nadam da će neke konkretne odgovore, konkretne predloge, kako da izađemo iz te situacije i rešimo problem, imati vrlo brzo, već polovinom januara.
Izgradnju mosta austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina" je, zbog stečaja, napustila u julu mesecu. U međuvremenu, deonicu dvokolosečne železničke pruge Gilje-Ćuprije-Paraćin, koja treba da pređe preko mosta, počele je graditi građevinski konzoricijum "Armatori Feroviari" i trasu buduće pruge doveo do mosta. Italijani, koji nameravaju, posao da završe u roku do 2. aprila 2014. godine ako most ne bude završen i ako ne budu mogli prugom preko njega, mogli bi da traže plaćanje penala, a penale bi mogla da traži i kompanija "Simens" koja gradi kontaktnu električnu mrežu.
- Most je nešto što nije u našoj nadležnosti, a projekat izgradnje pruge je takav kao da je on tu, gotov, završen – izjavio je odgovorni izvođač radova na pruzi Željko P. Marković. - Nasip je stigao do mosta i za očekivati je da trasa, ako iole vremenske prilike budu naklonjene, bude završena u toku januara i počne polaganje šina koje su već dopremljene kao i pragovi i tucanik.
Železnički mosta preko Velike Morave kod Ćuprije trebalo je da bude završen 3. avgusta 2012. godine. Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović, prilikom razgledanja radova na pruzi kod Gilja, 15.septembra, izjavio da je "most na čudan način neizgrađen, a gotovo su svi radovi isplaćeni, postoje neke stvari vezane za propuste u radu bivšeg rukovodstva i 'Alpine' vezane za čudna plaćanja i nepoštovanje rokova".
- Svi betonski stubovi na mostu, predviđeni projektom su završeni, ugrađeno je blizu 11. 000 tona betona i što se tiče betonskih radova oni su završeni, ostalo je da se završi montaža i podužno navlačenje konstrukcije – rekao je, ranije inženjer zadužen za stručni nadzor izgradnje mosta Nikola Stefanović.
Za razliku od stubova, od 322,5 metara koliko će most biti dug izgrađeno je samo 67,5 metara. Izgradnju ovog mosta sa oko devet miliona evra finansira "Evropska investiciona banka". Njegova izgradnja je počela 1. marta 2011. godine i prema ugovoru trebala je biti završena 3. avgusta poršle godine. Završetak je bio prolonogiran za februar ove godine ali je "Alpina" otišla u stečaj. Most je, prema projektu, čelični, težak 2. 400 tona, dug 322,5 metara u pet raspona dužine 52,5 do 83,5 metara. Držaće ga šest stubova do kojih su dva rečna. Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula prošle godine, od 1.marta gradi Italijanski konzorcijum "Iv Italiana Construzioni-Consorzio Armatori Feroviaar Italy". Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.