Kineska "Šangong haj-spid grupa" (Shandong Hi-Speed Group) započela je juče (24. decembar 2013.) , u prisustvu predsednika Srbije Tomislava Nikolića, pripremne radove na izgradnji autoputa na Koridoru 11, na deonici Obrenovac-Ljig. Početku radova prisustvovali su ministar građevine Velimir Ilić, ministar saobraćaja Aleksandar Antić, ministar rudarstva Milan Bačević, direktor "Koridora Srbije" Dmitar Đurović i ambasador Kine Džang Vansjue.
Radovi su započeti u mestu Dići, kod Ljiga, Sa Šandong haj-spid grupom u maju je sklopljen je ugovor o izgradnji dve deonice: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, ukupne dužine 50,2km. Deonica od Obrenovca do Uba duga je 26,2km, a od Lajkovca do Ljiga 24km. Na prvoj deonici biće izgrađeno 14 mostova i jedna saobraćajna petlja kod Uba, dok će na drugoj biti 16 mostova i jedan tunel. Učešće srpskih preduzeća u realizaciji tog posla iznosiće najmanje 40 odsto.
Vlada Srbije usvojila je 16. oktobra predlog zakona o zajmu od "Eksim banke" Kine vrednom 301 milion dolara za gradnju Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga. Ukupno je za taj projekat planirano 333,7 miliona dolara, računajući i 10 odsto učešća Srbije. Rok izgradnje je 37 meseci, a radovi se finansiraju iz kredita kineska "Eksim banke". Kredit je dobijen po povoljnim uslovima, na 20 godina, uključujući i period počeka od pet godina, sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto godišnje.
Ministarstvo građevine je ranije najavilo da će kineske kompanije koncesiono graditi delove Koridora 11, od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege. Domaće firme već grade deonicu od Uba do Lajkovca, a radovi se finansiraju iz budžeta. Takođe, na Koridoru 11 se gradi i autoput od Ljiga do Preljine, gde je angažovana azerbejdžanska firma "Azvirt", a radovi se finansiraju iz azerbejdžanskog kredita.
Sve su to deonice budućeg auto-puta od Beograda do granice sa Crnom Gorom, koji je deo takozvanog Koridora 11. Taj putni pravac treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju rutom Bukurešt-Beograd-Bar-Bari. Kineska kompanija "Šandong haj-spid" angažovana je na izgradnji putne infrastrukture u Aziji i Africi, a 2011. godine završila je izgradnju navećeg prekomorskog mosta na svetu, dugog 42km.