INFONET-468X60-BANNER

Kinezi započeli pripremne radove na Koridoru 11

25.12.2013. | Tanjug

Kineska "Šangong haj-spid grupa" (Shandong Hi-Speed Group) započela je juče (24. decembar 2013.) , u prisustvu predsednika Srbije Tomislava Nikolića, pripremne radove na izgradnji autoputa na Koridoru 11, na deonici Obrenovac-Ljig. Početku radova prisustvovali su ministar građevine Velimir Ilić, ministar saobraćaja Aleksandar Antić, ministar rudarstva Milan Bačević, direktor "Koridora Srbije" Dmitar Đurović i ambasador Kine Džang Vansjue.

Radovi su započeti u mestu Dići, kod Ljiga, Sa Šandong haj-spid grupom u maju je sklopljen je ugovor o izgradnji dve deonice: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, ukupne dužine 50,2km. Deonica od Obrenovca do Uba duga je 26,2km, a od Lajkovca do Ljiga 24km. Na prvoj deonici biće izgrađeno 14 mostova i jedna saobraćajna petlja kod Uba, dok će na drugoj biti 16 mostova i jedan tunel. Učešće srpskih preduzeća u realizaciji tog posla iznosiće najmanje 40 odsto.

Vlada Srbije usvojila je 16. oktobra predlog zakona o zajmu od "Eksim banke" Kine vrednom 301 milion dolara za gradnju Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga. Ukupno je za taj projekat planirano 333,7 miliona dolara, računajući i 10 odsto učešća Srbije. Rok izgradnje je 37 meseci, a radovi se finansiraju iz kredita kineska "Eksim banke". Kredit je dobijen po povoljnim uslovima, na 20 godina, uključujući i period počeka od pet godina, sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto godišnje.

Ministarstvo građevine je ranije najavilo da će kineske kompanije koncesiono graditi delove Koridora 11, od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege. Domaće firme već grade deonicu od Uba do Lajkovca, a radovi se finansiraju iz budžeta. Takođe, na Koridoru 11 se gradi i autoput od Ljiga do Preljine, gde je angažovana azerbejdžanska firma "Azvirt", a radovi se finansiraju iz azerbejdžanskog kredita.

Sve su to deonice budućeg auto-puta od Beograda do granice sa Crnom Gorom, koji je deo takozvanog Koridora 11. Taj putni pravac treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju rutom Bukurešt-Beograd-Bar-Bari. Kineska kompanija "Šandong haj-spid" angažovana je na izgradnji putne infrastrukture u Aziji i Africi, a 2011. godine završila je izgradnju navećeg prekomorskog mosta na svetu, dugog 42km.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;