Hoće li obilaznica zaobići Zrenjanin – sve češće je pitanje koje se postavlja u gradu na Begeju posle saznanja da ništa nema od obećanog i najavljenog početka radova u 2013. na ovom važnom projektu. Gradnja obilaznice počela je pre više od dve decenije, ali je do sada izgrađen samo polukrak puta dužine 4,8 kilometara – od raskrsnice državnog puta za Novi Sad do Mihajlovačkog druma.
Zbog toga, sve vreme, teretnjaci tutnje uskim gradskim ulicama. Stvaraju nepodnošljivu buku, zagađuju životnu sredinu, oštećuju kolovoze, fasade kuća i zgrade, saobraćajne nesreće ugrožavaju živote... Česti su protesti stanara brojnih ulica, koji su, nezadovoljni zbog nerešavanja problema, organizovali blokade i ometali kretanje vozila. Svima je laknulo kada je nova vlast lane najavila konačan završetak obilaznice i izmeštanje teretnog saobraćaja iz grada.
Izneti su i precizni rokovi – da će građevinski radovi započeti na proleće i trajati do jeseni 2013, a naročito je pompezno u novembru 2012. najavljen protokol sa JP "Putevi Srbije". Njime je država, navodno, obezbedila 700 miliona dinara za zrenjaninsku obilaznicu, a na gradskoj vlasti je da u projektu učestvuje sa 75 miliona. Odnosno, da plati dokumentaciju i obavi ekproprijaciju zemljišta.
Ipak, radovi nisu počeli ni ovog proleća, a letos je (ponovo pompezno) najavljeno da je iz Ministarstva građevinarstva i urbanizma stigla lokacijska dozvola za obilaznicu. Početak radova pomeren je za ovu jesen, ali stigla je zima, a od obilaznice "ni traga, ni glasa". To je proširilo priče da nema ništa od obilaznice i da će sve ostati samo još jedno prazno predizborno obećanje...
U "Direkciji za izgradnju i uređenje grada", čiji su stručnjaci zaduženi za sprovođenje projekta, priznaju da je papirologija usporila početak radova. Željenim tempom ne ide ni eksproprijacija, mada je zaključeno 40 ugovora o poravnanju od ukupno 49 predmeta, i to u iznosu od 59 miliona dinara. Direktor "Direkcije Goran" Kravarušić poručuje da su izrađeni idejni i glavni projekat u novosadskoj firmi "Gramont". Čim dokumentacija dobije "zeleno svetlo" Državne revizorske komisije moći će da se počne sa izgradnjom obilaznice. Najverovatnije – na proleće 2014.
Pomoćnik gradonačelnika Ivan Dević mirno poručuje da sve ide zacrtanim putem i da ne može brže. Priznaje da u ovogodišnjem republičkom budžetu nije bilo para za zrenjaninsku obilaznicu, ali će ih biti dogodine. Realan rok za početak radova i ulazak bagera na trasu je april 2014. – ističe Dević, odbacajući svaku pomisao da obilaznica može da "zaobiđe" Zrenjanin.
Izazov most na Begeju
Na obilaznici treba izgraditi još 7,4 kilometra puta. Reč je o deonicama koje vode za Srpsku Crnju i rumunsku granicu, odnosno, do spajanje obilaznice sa putem za Beograd. Najveći izazov je podizanje dva nadvožnjaka i mosta preko Begeja. Procena je da bi kompletna saobraćajnica mogla da bude završena za dve godine.