Mada je most na Tisi između Ade i Padeja predsednik Vlade Vojvodine dr Bojan Pajtić predao na upotrebu pre nepune tri godine 24. decembra 2010. još je nezavršen, bez upotrebne dozvole i odgovarajućih pristupnih saobraćajnica. Kapitalni objekat još je daleko od ispunjenja glavnog cilja, da se preko Kikinde, Ade i Malog Iđoša uspostavi najkraći drumski pravac između Rumunije i Hrvatske.
Most preko Tise kod Ade izgrađen je zahvaljujući donaciji čelične konstrukcije, koja je dar nemačkog grada Filskofena, dug je 245 i širok 11 metara. U vreme kada je građen, most je predstavljao jednu od najznačajnijih kapitalnih investicija u Vojvodini, a u njega je utrošeno preko 1,2 milijarde dinara.
Prilazni putevi na banatskoj strani još nisu završeni, most nema rasvetu, a deonica puta koja je izgrađena od mosta do kružne raskrsnice na vodoplavnom terenu po jedinstvenoj tehnologiji "armirane zemlje", počela je da propada. Predsednik ađanske opštine Zoltan Bilicki i njegov pomoćnik za kapitalne investicije i lokalni ekonomski razvoj Đerđ Horti predočili su da su iz opštinske kase Ade morala da se izdvoje dodatna sredstva za sanaciju te saobraćajnice.
Izvođač radova beogradska kompanija "Intermost" koja je u stečaju, radove je ustupila šabačkom "Interkoopu". Most se koristi za saobraćaj iako je istekla je privremena upotrebna dozvola, a dosadašnja insistiranja iz Ade kod izvođača radova "Interkoopa" iz Šapca, da otkloni nedostatke i nastavi sa radovima, do sada su ostala bezuspešna. Još nedostaje rasveta koja je ugovorena sa svim poslovima, ali je izvođač radova stao.
- Da bi put i most bili i pored ovih nedostataka bezbedni, uradili smo saobraćajnu signalizaciju na delu koji pripada ađanskoj opštini. Ni ostali prilazni putevi sa banatske strane još nisu predati na upotrebu sve dok investicija ne bude završena i dobijena trajna upotrebna dozvola – predočava Horti.
Na banatskoj strani situacija je još teža. Put od mosta do Padeja nije završen, a usko grlo je i most na reci Zlatici, gde se desilo već nekoliko nezgoda. Krak prema Kikindi i Novom Bečeju još nema asfaltnu podlogu, mada je bilo predviđeno da se završi do proleća 2011. godine. Horti dodaje da traju dopisivanja sa investitorom JP "Srbijaputevi" i izvođačem radova i da od njih nema nikakvog pismenog odgovora.
Istekla upotrebna dozvola
Zbog obimnih kiša došlo je do neusmerenog oticanja atmosferskih voda sa puta, pa je to doprinelo spiranju zemlje sa bankina, tako da je prema rečima Đerđa Hortija voda potkopavala put, a oštećenje sanirano od para iz opštinske kase Ade. Nisu završeni odvodi površinskih voda i ako su svi ovi poslovi predviđeni i treba da ih uradi izvođač radova. Istekla je privremena upotrebna dozvola za most i da bi se dobila nova, nedostaci se moraju otkloniti, upozorava Horti.