INFONET-468X60-BANNER

"Vojvodinaput" konačno vraćen sa stranputice

27.09.2013. | Dnevnik

Među putarskim preduzećima koja su zbog loše privatizacije i teške ekonomske krize gotovo urušena, novosadska kompanija "Vojvodinaput-Bačkaput" je s 330 zaposlenih retka firma koja se može pohvaliti dobrim rezultatima poslovanja, redovno izmirenim zaradama, naplaćenim dugovima za ranije izvedene radove i obezbeđenim repromaterijalom za zimsko održavanje saobraćajnica, koje će ubrzo uslediti. Kao članica "Nibens grupe", čiji je vlasnik bio Milo Đurašković, ta novosadska putarska firma uspela je da posle raskida ugovora o privatizaciji stane  na noge i izađe iz ponora, zahvaljujući ogromnoj energiji privremenog zastupnika kapitala, menaymenta i svih zaposlenih.

Član Nadzornog odbora Marko Cigić izjavio je da  je prvi put nakon više od decenije uspostavljena potpuna likvidnost preduzeća, a uredno se izmiruju zarade, obaveze po osnovu javnih prihoda i sve dospele obaveze prema dobavljačima, podizvođačima i kooperantima. Isplaćene su i sve zaostale zarade iz 2011. i 2012. godine, a od Fonda za kapitalna ulaganja i lokalnih samouprava naplaćeno je 157 miliona dinara potraživanja iz ranijeg perioda. Upravo ta okolnost je bila presudna za taj snažan preokret "Bačkaputa", zahvaljujući Pokrajinskoj vladi i Fondu za kapitalna ulaganja, koji su obezbedili novac.

Generalni direktor "Bačkaputa" Dragan Jakovljević kaže za naš list da su konačno uspeli da platu izmiruju redovno u dan, obezbedili su repromaterijal (naftu, bitumen, kamen i delove za mehanizaciju) da mogu nastaviti rad i realizovati poslove poverene od JP "Putevi Srbije" i drugih investitora. Ozbiljno se pripremaju i za zimsko održavanje oko 800 kilometara vojvođanskih puteva – 72 kilometra autoputeva, 528 kilometara državnih puteva prvog i drugog reda i 203 kilometra lokalnih puteva.

Brojna putarska preduzeća, koja su samopregornim radom i u veoma teškim uslovima više od pet decenija omogućavala bezbedno odvijanje saobraćaja, u poslednjih sedam godina su prošla pravu golgotu. Njihovoj propasti doprinela je loša privatizacija i pogubna poslovna politika banaka pa su preduzeća kapitalno devastirana, značajan deo supstance kapitala trajno je potrošen na kamate za kredite, koji nisu uzimani za razvoj i unapređenje osnovne delatnosti već za kupovinu drugih preduzeća, ili, pak, za druge potrebe privatnih vlasnika. "Vojvodinaput-Bačkaput" je dobar primer oporavka i vraćanja na pravi put.

Prodaja na proleće?

"Vojvodinaput–Bačkaput" je nakon raskida ugovora o privatizaciji ušla krajem 2011. u restrukturiranje, a sada je pred privatizacijom. Dragan Jakovljević kaže da su od Agencije za privatizaciju dobili privatizacionog savetnika i ulaze u izradu programa za privatizaciju, koja se očekuje na proleće.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;