Među putarskim preduzećima koja su zbog loše privatizacije i teške ekonomske krize gotovo urušena, novosadska kompanija "Vojvodinaput-Bačkaput" je s 330 zaposlenih retka firma koja se može pohvaliti dobrim rezultatima poslovanja, redovno izmirenim zaradama, naplaćenim dugovima za ranije izvedene radove i obezbeđenim repromaterijalom za zimsko održavanje saobraćajnica, koje će ubrzo uslediti. Kao članica "Nibens grupe", čiji je vlasnik bio Milo Đurašković, ta novosadska putarska firma uspela je da posle raskida ugovora o privatizaciji stane na noge i izađe iz ponora, zahvaljujući ogromnoj energiji privremenog zastupnika kapitala, menaymenta i svih zaposlenih.
Član Nadzornog odbora Marko Cigić izjavio je da je prvi put nakon više od decenije uspostavljena potpuna likvidnost preduzeća, a uredno se izmiruju zarade, obaveze po osnovu javnih prihoda i sve dospele obaveze prema dobavljačima, podizvođačima i kooperantima. Isplaćene su i sve zaostale zarade iz 2011. i 2012. godine, a od Fonda za kapitalna ulaganja i lokalnih samouprava naplaćeno je 157 miliona dinara potraživanja iz ranijeg perioda. Upravo ta okolnost je bila presudna za taj snažan preokret "Bačkaputa", zahvaljujući Pokrajinskoj vladi i Fondu za kapitalna ulaganja, koji su obezbedili novac.
Generalni direktor "Bačkaputa" Dragan Jakovljević kaže za naš list da su konačno uspeli da platu izmiruju redovno u dan, obezbedili su repromaterijal (naftu, bitumen, kamen i delove za mehanizaciju) da mogu nastaviti rad i realizovati poslove poverene od JP "Putevi Srbije" i drugih investitora. Ozbiljno se pripremaju i za zimsko održavanje oko 800 kilometara vojvođanskih puteva – 72 kilometra autoputeva, 528 kilometara državnih puteva prvog i drugog reda i 203 kilometra lokalnih puteva.
Brojna putarska preduzeća, koja su samopregornim radom i u veoma teškim uslovima više od pet decenija omogućavala bezbedno odvijanje saobraćaja, u poslednjih sedam godina su prošla pravu golgotu. Njihovoj propasti doprinela je loša privatizacija i pogubna poslovna politika banaka pa su preduzeća kapitalno devastirana, značajan deo supstance kapitala trajno je potrošen na kamate za kredite, koji nisu uzimani za razvoj i unapređenje osnovne delatnosti već za kupovinu drugih preduzeća, ili, pak, za druge potrebe privatnih vlasnika. "Vojvodinaput-Bačkaput" je dobar primer oporavka i vraćanja na pravi put.
Prodaja na proleće?
"Vojvodinaput–Bačkaput" je nakon raskida ugovora o privatizaciji ušla krajem 2011. u restrukturiranje, a sada je pred privatizacijom. Dragan Jakovljević kaže da su od Agencije za privatizaciju dobili privatizacionog savetnika i ulaze u izradu programa za privatizaciju, koja se očekuje na proleće.