Prva deonica Koridora 11, od Uba do Lajkovca, biće potpuno završena do kraja godine, izjavio je danas (25. jul 2013.) ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić. Mrkonjić je istakao da je ministar građevinarstva i urbanizma Velimir Ilić zadužen za gradnju Koridora 11, ali je podsetio da je njegova gradnja počela u mandatu prethodne vlade kada je on vodio o tome računa. Prema rečima Mrkonjića, ministar Ilić svoj posao na Koridoru 11 obavlja veoma uspešno, s obzirom da se radovi na deonici od Ljiga do Preljine, koje izvodi azerbejdždanska firma "Azvirt", izvode punom parom, kao i da će Kinezi uskoro početi da grade dve deonice od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.
Obilazeći radove na toj deonici, Mrkonjić je rekao novinarima da nije tačno da je prethodne godine izgrađeno svega 10 kilometara auto-puta, jer su to projekti koji se realizuju uvek više godina, i najavio da će Koridor 10 biti završen do kraja sledeće godine.
"U prethodne četiri i po godine izgrađeno je na Koridoru 10 220 kilometara, a do kraja iduće godine biće izgrađeno još 110 tako da će za šest godina ukupno biti kompletirano 330 kilometara Koridora 10", rekao je Mrkonjić.
On je kazao da je "smešno meriti u kilometrima godišnju realizaciju gradnje, jer to rade samo neznalice". Ministar saobraćaja je istakao da su mu mediji dosta pomogli tokom obnove zemlje posle NATO bombardovanja 1999. godine, ali da su mu sada dosta i odmogli lošim računicama gradnje auto-puta kroz Srbiju. On je napomenuo da, kada govori o broju kilometara kompletiranog Koridora 10, u to računa i izgrađenu jednu traku auto-puta koja je nedostajala.
"Rekonstrukcije projekata neće biti, ali ljudske će biti, i neka bude. Mi se ne plašimo da se pojačaju ekipe koje rade", rekao je Mrkonjić novinarima.
On je istakao da će, kao prioriteti u oblasti saobraćaja i infrastrukture, za Vladu Srbije ostati izgradnja Koridora 10 i 11, planirana gradnja regionalnog auto-puta Pojate-Preljina, i realizacija projekata u železničkom i vodnom saobraćaju. Mrkonjić je istakao da na deonici od Uba do Lajkovca, koja je deo budućeg auto-puta od Beograda do granice sa Crnom Gorom, rade domaće firme – Putevi Užice i Planum, a da se radovi finansiraju iz budžeta, u vrednosti od 8,6 milijardi dinara.
Kako je ukazao ministar Mrkonjić, cilj Vlade Srbije je da se što više uposle domaća preduzeća, ali da moraju ispunjavati svetske standarde koje propisiju međunarodni kredtori. Na deonici Ub-Lajkovac, dugačkoj 12,5 kilometara, do sada je asfaltirano 4,6 kilometara, a preostalo je spremno za asfaltiranje i gradnja mostova se privodi kraju.
Šef projekta zadužen za gradnju Koridora 11 u preduzeću Koridori Srbije Ivan Pavlović rekao je da će na trasi od Uba do Lajkovca u narednih mesec dana početi asfaltiranje nezavršenih delova tog puta, kao i da su mostovi već završeni oko 80 odsto.
Predsednik opštine Ub, Darko Glišić, istakao je da će auto-put prema Crnoj Gori, koji prolazi kroz tu opštinu, oživeti taj deo Srbije i da će od tog putnog pravca imati pojednaku korist građani i privreda.
Radovi na deonici puta od Uba do Lajkovca su zvanično počeli krajem jula 2010. godine, ali su bili usporeni zbog prestanka rada Nibens grupe, s obzirom da je na čelu domaćeg konzorcijuma za taj posao bila angažovana firma PZP Beograd iz sastava Nibens grupacije.