Nizu započetih, a zbog nedostatka novca nezavršenih projekata gradska vlast izgleda da je namerila da pridoda još jedan – podzemnu garažu u najstrožem centru grada. Smeštaj oko 300 automobila pod zemljom trebalo bi da košta oko 10 miliona evra.
Ideja da se na prostoru između Otvorenog univerziteta, franjevačkog samostana i novih višespratnica izgradi Manifestacioni trg, a sadašnji parking spusti pod zemlju – nije nova. Predviđena je još 2006. studijom Saobraćajnog fakulteta o režimu parkinga u gradu, ali se sada neočekivano pojavila u formi studije "Geoeksperta". Direkcija za izgradnju grada je prošlog maja u procesu restriktivne nabavke za 11 miliona dinara izabrala ovu subotičku firmu da uradi projekat zatvorene podzemne garaže, a javnost je o tome saznala prošle sedmice kada je izložen javnoj raspravi zbog uticaja na životnu sredinu.
U verbalnom okršaju sa "zelenima", ali i stručnjacima zabrinutim za kulturno i graditeljsko nasleđe grada, projekat nije prošao dobro. "Geoekspert" je predvideo izgradnju dva podzemna nivoa, površine 111x51 metar, a 22 metra ispod zemlje. Tako bi se ova masovna betonska kocka uronila u podzemne vode, koje su već "sabijene" povećanjem gabarita Narodnog pozorišta u izgradnji u neposrednom komšiluku, ili ukopavanjem velikog hotela "Galerija" takođe u neposrednoj blizini.
U studiji se navodi i da neće doći do narušavanja životne sredine, između ostalog i zbog izbora načina gradnje. Prvo će se izliti betonska ploča na površini, a nakon toga će se kopati ispod nje. Na taj način dok traje izgradnja, tokom dve naredne dve godine, bile bi izbegnute neprijatnosti kakve prate gradilište u centru grada. Međutim, upravo ovakvo rešenje je kritikovano, pa je dr Viktorija Aladžić sa Građevinskog fakulteta u Subotici pitala kako će se raditi arheološka zaštita, jer garaža stiže do zidina najstarijeg zdanja u gradu.
Geza Vaš, direktor Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture, rekao je da oni neće dati saglasnost jer će zbog takvog načina rada biti onemogućen pristup arheolozima. Osim toga, predstavnike Franjevačke crkve, kao i Otvorenog univerziteta zabrinulo je i što ova garaža ide u zemlju dublje od temelja njihovih zdanja. Kako je napomenula Snježana Mitrović iz "Arhus" centra, izgradnjom garaže bi neznatno bio povećan broj parking mesta, koji ionako nije popunjen na postojećem parkingu.
Advokat Miodrag Batinić tvrdi da ne postoji pravni osnov za ovaj projekat, jer je grad na sednici Skupštine zaustavio izradu i primenu svih planova za centar i naložio njihovu reviziju. Batinić je čak izračunao da bi tek nakon 1.290 godina parking bio isplativ. O tome da za ovaj objekat nema ekonomskog opravdanja govorio je i Mile Zgonjanin, pa je predsednica Tehničke komisije Gordana Gavrilović imala teškoća da raspravu održi samo na terenu životne sredine.
Ali i tu je bilo primedaba, pa je tako Natalija Đereg iz centra "Cekor" prigovorila da nije urađeno merenje trenutnog zagađenja, kao i projekcija očekivanog, a izneta je i primedba na rad gradske službe za zaštitu životne sredine.
"Geoekspert" je za ovaj projekat angažovao šestoro stručnjaka, ali je na javnu raspravu poslao samo jednog da obrazloži plan o podzemnim vodama. Nakon primedbi, odgovori će stići u pisanoj formi u narednih sedam dana, i to je kraj ove rasprave.
U studiji Saobraćajnog fakulteta, u kojoj je sa 1.000 poena vrednovano nekoliko lokacija za parking, Manifestacioni trg je "pobedio" za svega pola poena, dok je drugoplasirana lokacija privatni plac u susedstvu u ulici Vuka Karadžića. Zbog mnogih nedoumica u vezi sa izradom ove studije, usledila su nagađanja da je ovo u stvari priprema za "preseljenje" parkinga u zonu privatnog investitora.