Juče je u beogradskom Medija centru održana konferencija za medije povodom predstojećeg Sajma i koferencije zelene gradnje, koji će se održati od 27. februara do 1. marta 2013. godine u Belexpo centru u Novom Beogradu.
Pored najave Sajma i koferencije zelene gradnje koji se po drugi put održavaju u našoj zemlji, predstavnicima medija prezentovan je i značaj zelene gradnje za domaći građevinski sektor i privredu, uopšte.
“O zelenoj gradnji se mora razmišljati još u fazi izrade urbanističkih planova. Promocija zelene gradnje je više od ekološke kampanje, jer zelene zgrade imaju tržišne vrednosti koje druge zgrade nemaju”, rekao je Miodrag Jocić, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva i urbanizma i istakao da ministarstvo pruža punu podršku organizatoru događaja.
Mladen Vukanac, član Organizacionog odbora Sajma i konferencije zelene gradnje i potpredsednik Saveta zelene gradnje Srbije, naglasio je značaj koncepta zelene gradnje za uspostavljanje održivog razvoja i pomenuo važnost ovakve manifestacije za promovisanje zelene gradnje kao opšteprihvaćenog tipa gradnje u svetu.
“Ove godine sajam i konferencija u Beogradu ponovo okuplja sam svetski vrh zelene gradnje. Nakon prošlogodišnjeg uspešnog Sajma i konferencije, ovaj događaj postaje tradicionalan i jedinstven u našem regionu. Na izložbenom delu sajma preko 50 kompanija koje su lideri zelene gradnje u našoj zemlji i svetu, predstaviće svoje održive proizvode, rešenja i usluge iz ove oblasti . Ovo je izuzetna prilika za stručnu i širu javnost da od njih čuje o svemu što je aktuelno u ovoj oblasti kod nas, u regionu i celom svetu“, rekao je Vukanac najavljujući manifestaciju.
Oliver Lepori, sekretar Komore italijansko-srpskih privrednika, najavio je učešće 50 italijanskih kompanija na sajmu, kako u ulozi izlagača, tako i u ulozi predavača na konferenciji, gde će predstaviti svoje proizvode i projekte iz oblasti održive gradnje.
“Dobro je poznato da Italija i Srbija imaju razvijenu privrednu saradnju, ali drago mi je da vidim da su obe države pronašle zajednički interes već u najranijoj fazi zelene gradnje u Evropi. Koliko su ovo tržište i ovaj događaj interesantni za italijanske kompanije jasno se vidi po broju italijanskih izlagača koji će se predstaviti na Sajmu. Reč je o kompanijama sa vizijom da postanu glavni protagonisti zelene gradnje koja postaje ključna pokretačka snaga održive ekonomije u celom svetu”, rekao je Lepori, naglašavajući dobre strane saradnje i razmene iskustva.
Novinarima se obratio i g. Tihomir Civkaroski, generalni direktor kompanije Knauf Insulation, jednog od izlagača na Sajmu.
“Knauf Insulation, kao članica Svetskog saveta zelene gradnje, promoviše razvoj zelene gradnje kako u svetu, tako i na domaćem tržištu. Naši materijali su, između ostalog, primenjivani na brojnim održivim objektima, takozvanim zelenim zgradama, koje su najčešće projektovane po LEED standardu. Stalnim ulaganjem u poboljšanje tehnologije proizvodnje, kao i karakteristika proizvoda od kamene i staklene vune, povećavamo pozitivan uticaj koji naši proizvodi imaju na održivost”, rekao je Civkaroski