Izgradnja savremenog intermodalnog transportnog terminala u Srbiji trebalo bi da počne na proleće iduće godine u Batajnici, a koštaće oko 19 miliona evra, najavilo je danas Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku.
Za izgradnju terminala, koji će objediniti više vidova saobraćaja - železnički, putni i vodni, oko dva i po miliona evra biće obezbeđeno iz republičkog budžeta, oko tri i po miliona evra daće Grad Beograd za eksproprijaciju zemljišta, a ostatak će donirati Evropska unija, izjavio je načelnik Odeljenja za železnice i intermodalni transport u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Poledica.
"Očekujemo odobrenje donacije iz EU krajem ove godine", kazao je Poledica na konferenciji "Logistika u Srbiji" u organizaciji Biznis info grupe.
Izgradnja terminala kod petlje "Batajnica", prema njegovim rečima, počeće po završetku tenderske procedure koju će sprovesti Delegacija EU u Srbiji, a prema ranijim najavama predviđeno je da radovi traju 18 meseci.
Poledica je objasnio da će zahvaljujući izgradnji tog centra koz našu zemlju saobraćati oko 1.000 transportnih vozova više, a da je lokacija u Batajnici izabrana zbog blizine najvećih saobraćajnica - putnih, železnickih i vodnih, što je neophodno za intermodalni odnosno objedinjeni kombinovani transport.
U Srbiji, prema njegovim rečima, logistički troškovi u ukupnim troškovima proizvodnje nekog proizvoda iznose između 20 i 22 odsto, dok su u zemljama EU od 10 do 12 procenata.
On je precizirao da koncept intermodalnog terminala podrazumeva da se sa granica izmeste carinske procedure u terminal i da se efikasnije koriste železnički i putni transport. Projektna dokumentacija za izgradnju terminala je već spremna i ostalo je da se obavi eksproprijacija zemljišta, koja je sada u privatnom vlasništvu, dodao je Poledica.
Potpredsednik Evropske logističke asocijacije Alfonz Antoni je naveo da u svetu oko 70 odsto kompanija koristi logističke usluge i da su firmama najvažniji pouzdanost logističkih operatera i troškovi.
Srbija nema nijedan savremeni intermodali terminal, kojih u Evropi ima oko 320, a samo u Nemačkoj ima takvih 220 terminala. Lokacije koje su razmatrane za gradnju terminala bile su Ada Huja, Pančevački rit, Makiš, Vrčin i kao najoptimalnija je izabrana Batajnica, zbog ukrštanja železničkog i drumskog Koridora 10.
U Biznis info grupu kažu da sve veći rast konkurentnosti tržišta, dolazak globalnih igrača i svetska kriza, koja nameće nove načine poslovanja, neminovno postavljaju pitanje povećanja efikasnosti lanaca snabdevanja, što dovodi do smanjenja cena i rasta konkurentnosti proizvoda.
Povezane vesti: