Nakon višestrukih odlaganja i komplikacija u postupku javne nabavke, najzad je potpisan ugovor za izvođenje radova na Bulevaru patrijarha Pavla, na deonici između Mosta na Adi i Košutnjaka. Posao je dodeljen konzorcijumu sastavljenom od nekoliko građevinskih kompanija, a ugovorena vrednost radova iznosi 2,27 milijardi dinara bez PDV-a, odnosno oko 2,73 milijarde dinara sa porezom.
Ilustracija (Foto: Pexels)
Projekat rekonstrukcije i modernizacije ove saobraćajnice već godinama se suočava sa kašnjenjima. Prvobitni pokušaji realizacije završavali su se neuspelim tenderima i raskidima ugovora, što je produžilo radove na ovoj važnoj saobraćajnici.
Portal eKapija podseća da je prethodni tender za ovu deonicu raspisan u decembru 2023. godine, ali je ubrzo obustavljen. Nova javna nabavka objavljena je tokom leta 2024. godine, a konačno je završena dodelom ugovora po nešto višoj ceni u odnosu na raniju procenu, koja je iznosila oko 2,1 milijardu dinara.
Jedan od ključnih problema u realizaciji ovog projekta bio je raskid ugovora sa prethodnim izvođačem, konzorcijumom okupljenim oko firme Ras inženjering. Do raskida je došlo jer izvođač nije želeo da nastavi radove zbog značajnog rasta cena građevinskog materijala.
Novi izvođač
U aktuelnom nadmetanju učestvovala su tri konzorcijuma, ali je samo jedan ispunio sve zahteve tendera. Jedna od pristiglih ponuda bila je finansijski neprihvatljiva, dok je druga, iako najpovoljnija, odbačena zbog nedostatka neophodne dokumentacije.
Posao je tako dodeljen konzorcijumu u kome su Geo-projekt SM d.o.o. Sremska Mitrovica, GP Graditelj NS d.o.o. Novi Sad, Ras inženjering niskogradnja d.o.o. Beograd, DC Energocoop d.o.o. Beograd, Eco construction d.o.o. Beograd, Mašinokop d.o.o. Šabac, Novkol a.d. Beograd i West-gradnja d.o.o. Šabac.
Radovi na ovoj deonici obuhvataju proširenje saobraćajnice na četiri trake, izgradnju tramvajskog koridora u sredini i postavljanje novih trotoara. Ključni preduslov za početak rekonstrukcije bilo je uklanjanje šina sa nekadašnje železničke pruge kroz Topčider, ali ni nakon tog koraka radovi nisu mogli da otpočnu zbog problema sa izvođačima i tenderskim procedurama.
Dugogodišnje kašnjenje
Prva faza rekonstrukcije Bulevara patrijarha Pavla, na deonici od Košutnjaka do Ulice Pere Velimirovića, takođe je imala brojna kašnjenja. Iako su radovi zvanično počeli još 2019. godine, rokovi su često pomerani zbog nepredviđenih infrastrukturnih problema, pandemije i rasta cena materijala, navodi eKapija.
Deo kolovoza završen je tek 2022. godine, dok tramvajski koridor još uvek nije u funkciji.