Kineski građevinski sektor postavio je nove standarde u industriji izgradnje puteva, asfaltirajući deonicu auto-puta dugog gotovo 158 kilometara bez angažovanja ijednog radnika. Ovaj pionirski poduhvat izveden je isključivo uz pomoć napredne autonomne tehnologije i mašina-dronova.
Foto: YouTube/Highways & Construction Videos/Screenshot
Revolucionarni projekat realizovan je na deonici auto-puta Peking-Hong Kong-Makao, demonstrirajući potencijal autonomnih sistema u optimizaciji radova na velikim infrastrukturnim projektima, prenosi BIZ LIfe.
Tradicionalno, izgradnja saobraćajnica zahteva intenzivan rad ljudske snage i sinhronizovan rad brojnih mašina. Međutim, ovaj inovativni pristup smanjuje potrebu za manuelnim radom, dok istovremeno poboljšava sigurnost, preciznost i efikasnost procesa.
Ključ ovog projekta činila je impozantna flota bespilotnih građevinskih mašina koje je obezbedila kineska kompanija Sani, poznata po proizvodnji teške mehanizacije.
BIZ LIfe piše da je učestvovalo 20 metara široko bespilotno vozilo za postavljanje asfalta, šest dvostrukih valjaka težine 13 tona i tri valjka s gumenim točkovima, svaki težak 30 tona. Ove mašine su radile u strogo koordinisanoj formaciji 1+3+3+3, sinhronizovano obavljajući pojedinačne zadatke.
Napredni algoritmi, precizan satelitski sistem Beidou i mreža niske latencije omogućili su da mašine funkcionišu u realnom vremenu, prateći zadate putanje bez kašnjenja i rizika od nepreciznosti.
Ova kombinacija tehnoloških inovacija omogućila je precizno polaganje asfalta, eliminisanje propuštanja delova kolovoza i osiguranje dugovečnosti izgrađenog puta.
Jedan od ključnih elemenata ovog projekta bio je finišer SAP200C-10, koji je prvi na svetu uspeo da asfaltira širinu od 19,25 metara u samo jednom prolazu. Tradicionalne metode podrazumevaju više prolazaka, čime se stvaraju spojevi koji mogu oslabiti strukturu puta i povećati rizik od kasnijih oštećenja.
Omogućavajući postavljanje šireg sloja asfalta odjednom, ovaj inovativni pristup ne samo da je ubrzao proces izgradnje već i poboljšao kvalitet završnog sloja puta.
Upotreba autonomne tehnologije u asfaltiranju drastično smanjuje rizike na gradilištu, minimizirajući mogućnost nesreća i smanjujući troškove rada. Bespilotne mašine mogu raditi 24 sata dnevno, bez prekida, a njihova sposobnost prilagođavanja kompleksnim zadacima daleko nadmašuje mogućnosti ljudskih radnika, navodi BIZ LIfe.
Ovaj projekat ne samo da predstavlja prekretnicu u izgradnji puteva već i otvara vrata ka široj primeni autonomnih sistema u građevinskoj industriji. Njegov uspeh ukazuje na to da budućnost građevinarstva leži u naprednim tehnologijama koje mogu unaprediti efikasnost, smanjiti troškove i povećati sigurnost na gradilištima širom sveta.