INFONET-468X60-BANNER

Obnova železničke infrastrukture u Srbiji: 50 miliona evra za rehabilitaciju pruga

09.10.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije sklopilo je ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) kojim se obezbeđuje kredit od 50 miliona evra za hitnu obnovu železničke infrastrukture. Ugovor su potpisali ministar Goran Vesić, regionalni direktor EBRD-a za Zapadni Balkan Mateo Kolanjeli i vršilac dužnosti direktorke "Infrastrukture železnice Srbije" Jelena Tanasković.

Pruga

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Prema rečima ministra Vesića, sredstva će biti upotrebljena za rehabilitaciju oko 200 kilometara postojećih železničkih pruga. On je istakao da se iz nacionalnog budžeta godišnje ulaže u obnovu približno 100 kilometara pruga, što košta između 20 i 30 miliona evra, dok će ovaj ugovor omogućiti dupliranje radova.

Srbija trenutno ima oko 3.400 kilometara pruga, od kojih mnoge zahtevaju hitnu rekonstrukciju, podsetio je Vesić. Ovaj projekat će se fokusirati na obnavljanje manjih deonica koje nisu deo većih projekata modernizacije i elektrifikacije, ali su ključne za održavanje funkcionalnosti kompletne železničke mreže, navodi se na sajtu Ministarstva.

Ministar je naglasio da je rekonstrukcija neophodna kako bi vozovi mogli da saobraćaju brže i sigurnije, što će pozitivno uticati i na lokalne zajednice pored pruga.

Vesić je takođe naveo da su prethodnih godina ulaganja u održavanje infrastrukture bila nedovoljna, što sada povećava troškove rekonstrukcije. Planira se donošenje novog zakona kojim bi se obavezali upravljači da redovno izdvajaju sredstava za održavanje infrastrukture, po uzoru na evropske zemlje. Ovim pristupom, smatra ministar, smanjiće se potreba za skupim rekonstrukcijama.

Mateo Kolanjeli iz EBRD-a izjavio je da je cilj ugovora poboljšanje bezbednosti i efikasnosti železničkog sistema u Srbiji. EBRD je do sada realizovao 16 projekata u zemlji, vrednih preko milijardu evra, i ovaj projekat predstavlja deo njihovog strateškog fokusa na unapređenje transportne infrastrukture.

Pored unapređenja železničkog saobraćaja, projekat ima i ekonomske prednosti, jer će omogućiti bolji razvoj teretnog transporta, koji generiše značajan prihod, objasnio je Kolanjeli. Obnova pruga doprinosi i smanjenju emisije ugljen-dioksida, čime se Srbija približava standardima Evropske unije.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;