INFONET-468X60-BANNER

AUSTROTHERM-970X250-BANNER

Prvi tender za održavanje puteva u Srbiji posle 30 godina

10.09.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, najavio je da će do kraja godine biti raspisan prvi tender za održavanje puteva u Srbiji nakon tri decenije. On je, gostujući na RTS-u, naglasio da je održavanje saobraćajnica do sada bilo regulisano bez tendera, pri čemu su mnoge kompanije radile na osnovu ugovora starijih od 30 godina.

Asfaltiranje

Ilustracija (Foto: Pexels)

Prema rečima ministra, Srbija godišnje troši između 35 i 40 milijardi dinara na održavanje putne mreže. Državna revizija je pre tri godine uputila nalog Putevima Srbije da se uvede veća transparentnost u ove procese i da se isti usklade sa zakonskim okvirima.

Vesić je naveo da je nakon preuzimanja ministarske funkcije odmah inicirao pripreme za novi tender, koji će pokriti redovno i tekuće održavanje puteva, kao i zimske službe, preneo je Tanjug.

Ministar je istakao da će novi sistem omogućiti angažovanje kompanija sa kapacitetom za adekvatno održavaje puteva, uz odgovornost za eventualne propuste. Ukoliko se pojave oštećenja na putnim deonicama, firme koje su angažovane biće odgovorne, pa Putevi Srbije neće plaćati štetu.

Na ovaj način će se osigurati efikasnije trošenje javnih sredstava, budući da će država imati jasnu sliku o kvalitetu usluga koje dobija, dok će firme koje održavaju puteve imati precizno definisana prava i obaveze.

Vesić je istakao da će građani imati koristi od ovih promena, jer će putevi biti bolje održavani, dok će firme zadužene za održavanje biti sigurnije u poslovanju sa državom.

Strože kazne i pametni putevi

Govoreći o bezbednosti saobraćaja, Vesić je ukazao na potrebu za strožim kaznama, posebno za one koji prekrivaju registarske tablice kako bi izbegli sankcije. Ministarstvo je predložilo drastične kazne za takva dela, kao i uvođenje obaveznih cerada za kamione, jer je primećeno rasipanje materijala poput šljunka po putevima, što predstavlja ozbiljan rizik za vozače.

Takođe, Vesić je naglasio da se u saradnji sa Telekomom Srbija i Institutom Mihajlo Pupin radi na razvoju tzv. pametnih puteva. Ovi putevi bi trebalo da budu u mogućnosti da komuniciraju sa vozilima, omogućavajući im da prepoznaju saobraćajne znakove i ograničenja brzine, čime bi se unapredila bezbednost u saobraćaju.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


TOYOTA-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst

;