SFSOPLATE-468X60-BANNER

AUSTROTHERM-970X250-BANNER

Beogradski sajam: Tri pozorišne scene, prodavnice, restorani i klubovi, ali i amfiteatar na obali

21.08.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Arhitektonska kompanija WilkinsonEyre otkrila je planove za preoblikovanje Hale 1 Beogradskog sajma. Ovaj projekat predviđa transformaciju zgrade izgrađene 1950-ih godina u moderan višenamenski prostor koji će uključivati tri kulturna objekta, trgovinske sadržaje i park.

Beogradski sajam

Amfiteatar na otvorenom predviđen je uz vodu (Foto: WilkinsonEyre)

Prema pisanju portala e-architect, projekat crpi inspiraciju iz prethodnih sličnih poduhvata ovog studija kao što su Gardens by the Bay u Singapuru i Battersea Power Station u Londonu, pri čemu se poseban akcenat stavlja na očuvanje originalnih arhitektonskih elemenata Hale 1, koja je poznata po svom betonskom kupolastom krovu.

Dizajn se fokusira na uvođenje novih elemenata kroz koncept "kutija unutar kutije", pri čemu se novi sadržaji postavljaju u strukture koje ne remete jedinstvenost originalne građevine.

U okviru novog dizajna u prizemlju će se naći tri pozorišne sale - lirsko pozorište, opera i fleksibilna scena "crna kutija". Ovde je predviđen i otvoreni trg namenjen sezonskim pijacama, različitm događajima i tezgama. Ovaj prostor biće aktivan 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji.

Beogradski sajam

Prostor će osim pozorišnih sala imati i restorane, prodavnice i klubove (Foto: WilkinsonEyre)

Na prvom i drugom spratu planirani su trgovinski i ugostiteljski objekti, kao i drugi prateći sadržaji, dok će treći sprat biti rezervisan za različite događaje, restorane i/ili privatne klubove, koji će pružati pogled na perforirani betonski kupolasti krov. Svi spratovi će biti povezani klasičnim i pokretnim stepenicama, mostovima i pešačkim stazama, što će omogućiti nesmetanu cirkulaciju između različitih delova kompleksa.

Posebna pažnja posvećena je pejzažnom uređenju okoline, gde će otvoreni park omogućiti vizuelnu vezu između zgrade i reke Save, dok će linearna zelena osa voditi do jednog od dva ulaza u Halu 1. Terasasti raspored površina osigurava pristupačnost, a fleksibilni dizajn omogućava organizovanje različitih događaja, od pijaca do kreativnih festivala i programa za lokalnu zajednicu.

Beogradski sajam

U prizemlju će se naći otvoreni trg (Foto: WilkinsonEyre)

Dodatni sadržaj predstavlja i amfiteatar na otvorenom, okrenut ka reci, koji će omogućiti organizaciju događaja tokom cele godine. Ova revitalizacija biće ključna za jačanje pozicije "Beograda na vodi" kao globalne destinacije, sa dugoročnim ciljem da se obezbedi ekonomska održivost i značaj ovog prostora za narednih 100 godina, navodi portal e-architect.

Sebastien Ricard, direktor firme WilkinsonEyre, ističe da je njihova praksa usmerena na ponovnu valorizaciju modernih ili industrijskih objekata, čuvajući njihov originalni duh, a istovremeno osiguravajući njihovu finansijsku dugovečnost. Ricard naglašava da transformacija ove impresivne građevine, koja je simbolična za dizajn 1950-ih godina, pruža ogromne mogućnosti za stvaranje nečega što će imati trajnu vrednost za Beograd.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


TOYOTA-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst
Antihrist 19.08.2024.
Opet Kraljevo osta poslednja rupa na sviral...

;