Radovi na izgradnji Moravskog koridora, jedne od najvažnijih saobraćajnih veza u Srbiji, teku prema planu i očekuje se da će do kraja godine biti završena deonica od Kruševca do Vrnjačke Banje. Time će Vrnjačka Banja i Trstenik biti priključeni na mrežu auto-puteva, što će značajno poboljšati saobraćajnu povezanost ovog dela zemlje.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je radove na deonici između petlje Koševi i sela Medveđa kod Kruševca, gde su u toku radovi na asfaltiranju mosta preko Zapadne Morave. Vesić je istakao značaj Moravskog koridora, koji će povezati auto-puteve "Miloš Veliki" i Beograd-Niš, naglašavajući da će preko 500.000 ljudi dobiti brzu saobraćajnu vezu, što će doprineti ekonomskom razvoju i poboljšanju kvaliteta života, preneo je portal Ministarstva.
Vesić očekuje da će do sredine naredne godine biti završena i deonica Čačak-Adrani, dok se kompletiranje deonice od Vrnjačke Banje do Adrana planira do kraja 2025. godine. Ovi radovi su deo šireg plana koji uključuje izgradnju obilaznice oko Kragujevca i planiranu brzu saobraćajnicu Kraljevo-Novi Pazar, čime će centralna Srbija biti potpuno umrežena modernim auto-putevima.
Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije", naglasio je da je svakog dana na gradilištu Moravskog koridora angažovano preko 4.000 radnika sa skoro 2.000 jedinica mehanizacije. On je potvrdio da radovi napreduju dobro, sa oko 20 kilometara postavljenog asfalta u dva sloja, dok se na nekim delovima već radi i završni sloj.
Prema njegovim rečima, radnici se suočavaju sa brojnim izazovima, uključujući izgradnju četiri velike denivelisane raskrsnice na deonici dugoj 30 kilometara, koje moraju biti bezbedno puštene u saobraćaj do kraja godine.
Antić je naveo da se završavaju pеtljе Košеvi, Vеlika Drеnova, Trstеnik, Vrnjačka Banja zahvaljujući kojima će ova mеsta imati dobru komunikaciju sa novim auto-putеm.