Projekat izgradnje autoputa od Beograda do Novog Sada preko Zrenjanina nastavlja se intenzivno, sa planiranim završetkom druge deonice.
Ilustracija (Foto: Pexels)
Ovaj putni pravac predstavlja ključni deo primarne mreže puteva Srbije i ima za cilj da ubrza i učini efikasnijim saobraćaj na ovom važnom magistralnom pravcu.
Druga deonica autoputa obuhvata segment od Zrenjanina do Novog Sada i prostire se na dužini od 35,75 kilometara. Celokupni projekat uključuje izgradnju kompletnog profila autoputa između Ovče i Zrenjanina (prva deonica od 67,67 kilometara) i druge deonice, kao i dva kilometra brze saobraćajnice u zoni Novog Sada.
Takođe je planirana i izgradnja alternativnog puta između Žablja i Novog Sada.
Projektovani su brojni putni objekti, uključujući petlje Ovča, Glogonj/Jabuka, Kovačica, Orlovat, Ečka, Zrenjanin zapad i Žabalj.
Na trasi su planirana dva parkirališta i dve lokacije za odmorišta, kao i konstrukcije poput nadvožnjaka, mostova, propusta i prolaza za atarske puteve.
Među značajnijim mostovima izdvajaju se dva mosta preko reke Tamiš, most preko reke Tise i most preko reke Begej.
Ukupna dužina autoputa iznosi 103,42 kilometra, dok dužina brze saobraćajnice iznosi 1,99 kilometara. Alternativni put Žabalj-Novi Sad prostire se na 25,35 kilometara.
Osnovne tehničke karakteristike trase uključuju računsku brzinu od 130 km/h, širinu vozne trake od 3,75 metara, širinu zaustavne trake od 2,5 metara, širinu bankine od 2 metra i širinu razdelnog pojasa od 4 metra.
Iz novosadskog Arhitektonsko-građevinskog instituta, koji je bio zadužen za projektnu organizaciju, navode da će ova infrastruktura značajno doprineti boljoj povezanosti i ubrzanju saobraćaja u regionu.