INFONET-468X60-BANNER

AUSTROTHERM-970X250-BANNER

Problemi za "rumunski Golden Gate" posle godinu dana od izgradnje

07.08.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Nedavno objavljene informacije o potpunom fijasku projekta mosta Braila, poznatog kao "rumunski Golden Gate", izazvale su burne reakcije u javnosti.

Viseći most

Ilustracija (Foto: Pexels)

Ovaj most, koji je koštao 500 miliona evra i trebao povezati dve istočne regije Rumunije, već se suočio sa brojnim problemima samo četiri meseca nakon zvaničnog otvaranja.

Most Braila, treći po veličini viseći most u Evropi, od svog otvaranja je dva puta morao biti ponovo asfaltiran. Građani su primetili sve dublje pukotine na mostu zbog čega su izrazili nezadovoljstvo i tražili odgovornost od investitora. Prvo ponovno asfaltiranje obavljeno je u oktobru 2023. godine, a novi problemi sa asfaltom pojavili su se već u aprilu 2024. godine.

Vozači su se žalili na neravnine na asfaltu, što je nateralo ministarstvo da izda naređenje za još jedno asfaltiranje. Analize su otkrile da je 400 od 100.000 šrafova na mostu bilo labavo, što je dodatno pogoršalo situaciju.

U julu ove godine, građani su opet izrazili nezadovoljstvo kvalitetom asfalta, nakon čega je ministarstvo ponovo naredilo asfaltiranje. Nadležne službe su delimično okrivile vozače koji nisu poštovali tonažna ograničenja u danima visokih temperatura za nastale probleme.

Most Braila, dug 1.975 metara, najveći je most u Rumuniji i treći po veličini viseći most u Evropi. Predviđeno je da će dnevno njime prolaziti 5.000 automobila.

Za njegovu izgradnju Rumunija je uz pomoć Evropske unije izdvojila 500 miliona evra, a most je trebao da predstavlja ponos države. Za izgradnju je iskorišteno 52.360 tona čelika i 297.000 tona betona.

Rumunski ministar saobraćaja Ionel Scriosteanu objasnio je u julu prošle godine da je most projektovan da ima vek trajanja od 120 godina. Naveo je da će most imati centar za nadzor i kontrolu koji će trajno snimati stanje mosta, a da je postavljeno preko 50 senzora na bitnim tačkama mosta. Takođe, kako bi se osigurala izdržljivost i visoka antikorozivna zaštita, vazduh na mostu će se isušivati, a relativna vlažnost će se održavati ispod 40 odsto.

Uprkos svim problemima, nadležne službe i dalje veruju u značaj ovog projekta za povezivanje regije Moldavije sa istočnim delom države.

Most Braila, iako zamišljen kao ponos Rumunije, suočava se sa ozbiljnim problemima od samog otvaranja, što ukazuje na potrebu za boljim planiranjem i izvođenjem infrastrukturnih projekata.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


TOYOTA-300X250-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst
Antihrist 19.08.2024.
Opet Kraljevo osta poslednja rupa na sviral...

;