Nastavlja se izgradnje Ložionice, prvog centra kreativnih industrija u Srbiji. U okviru druge faze započeta je obnova starog vodotornja pored mosta Gazela, koji će uskoro biti transformisan u savremeni izložbeni prostor za multimedijalne i imersivne izložbe.
Planirani izgled vodotornja (Foto: AKVS arhitektura)
Prvi vodotoranj je srušen u Velikom ratu. Kasnije je sagrađen novi, a konačni oblik dobio je 1945. godine, piše RTS. Sada mu sledi potpuna rekonstrukcija koja donosi završnu obradu u terakota crvenoj nijansi kojom će se uskladiti sa Gazelom. Radovi se sprovode po rešenju arhitektonskog studija AKVS koji je pobedio na međunarodnom konkursu.
Unutrašnjost vodotornja visoka je oko 20 metara i ima prečnik od 8 metara. U njoj će biti smešten prostor za digitalne umetnike.
Ana Ilić, direktorka Ložionice i nacionalne platforme Srbija stvara, istakla je za RTS da će vodotoranj, koji je godinama bio zapostavljen i zatrpan reklamama, postati jedinstven izložbeni prostor namenjen multimedijalnim umetnicima.
Prema njenim rečima, unutrašnjost tornja biće posebno dizajnirana za doživljaj izložbi koje angažuju sva čula, a prostor će primati najviše 20 ljudi odjednom, čime će svaki posetilac imati jedinstveno iskustvo.
Ložionica, koja će zajedno sa obnovljenim vodotornjem postati simbol kreativnog Beograda, biće prvi kreativno-inovativni multifunkcionalni centar u regionu, osmišljen da okuplja najkreativnije ljude iz Srbije. Projekat su inicirale nacionalna platforma Srbija stvara i Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije.