Prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, Moravski koridor će biti završen krajem 2025. ili početkom 2026. godine. On je naglasio da će do kraja ove godine biti pušteno u saobraćaj 30 kilometara ovog koridora, čime će biti uključeni Trstenik i Vrnjačka Banja, kao i deo deonice Preljina-Adrani, verovatno do Mrčajevaca, objavljeno je na sajtu Ministarstva.
Ilustracija (Foto: Pexels)
Vesić je naveo da je dužina Moravskog koridora 112,4 kilometra. Istakao je da se radi na tome da bude završena i neka od deonica od Prеljinе do Mrčajеvaca i od Mrčajеvaca do Adrana. On je dodao da će do kraja 2025. ili početkom 2026. godine biti završeno i 25km od Vrnjačke banje do Adrana, što će kompletirati Moravski koridor.
Ministar je naglasio značaj ovog koridora za razvoj lokalnog turizma i investicija, a projekat uključuje i izmeštanje gotovo 30 kilometara toka Zapadne Morave. Podvukao je da će se time značajno poboljšati infrastruktura u podrčju na kome živi skoro 500.000 ljudi, uključujući velike gradove poput Kraljeva, Kruševca, Vrnjačke Banje i Trstenika.
Vesić je u subotu obišao radove na petlji Adrani i najavio početak izgradnje brze saobraćajnice ka Novom Pazaru, duge 84 kilometra, koja će povezati Kraljevo, Rašku i Novi Pazar sa Moravskim koridorom. Takođe je spomenuo da će nova obilaznica oko Kragujevca, duga 22 kilometra, biti direktno povezana sa auto-putem Beograd-Niš, čime će ovaj deo Srbije biti umrežen modernim auto-putevima i brzim saobraćajnicama.
Ministar je takođe istakao da će Moravski koridor biti prvi pametni auto-put u Srbiji, opremljen tehnologijom koja omogućava direktnu komunikaciju između softvera automobila i auto-puta, u skladu sa novom direktivom Evropske komisije. Dodao je da će ovaj projekat poboljšati bezbednost saobraćaja i doprineti decentralizaciji Srbije.