U okviru priprema za izgradnju auto-puta Beograd–Zrenjanin–Novi Sad Koridori Srbije najavili su početak istražnih radova koji uključuju geodetska i geotehnička istraživanja neophodna za izradu projektno-tehničke dokumentacije. Radovi će biti sprovedeni u katastarskim opštinama Orlovat, Farkaždin, Perlez, Stajićevo, Ečka, Lukino selo, Zrenjanin III, Zrenjanin I, Mužlja, Slovački Aradac i Srpski Aradac, prema saopštenju grada Zrenjanina.
Ilustracija (Foto: PIxabay)
Izgradnja auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad temelji se na komercijalnom ugovoru zaključenom 10. novembra prošle godine između Vlade Republike Srbije, Koridora Srbije kao investitora i China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group kao izvođača radova.
Kako podseća portal eKapija, ovaj auto-put je prepoznat kao infrastrukturni projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiju prema zaključku Vlade iz januara 2021. godine.
Prvi radovi na izgradnji započeti su krajem prošle godine, a planirana ukupna dužina auto-puta iznosiće 105,4 kilometra, pri čemu će poslednjih 5,5 kilometara biti brza saobraćajnica. Trasa obuhvata deonice od Beograda do Zrenjanina (67,66km) i od Zrenjanina do Novog Sada (37,74km), kao i paralelni nekomercijalni put dužine oko 25 kilometara na potezu Novi Sad-Zrenjanin.
Projektom je predviđena zgradnja četiri velika mosta: dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise, kao i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta, navodi eKapija.
Projektovana brzina na auto-putu je 130km/h, dok će na brzoj saobraćajnici biti 100km/h. U zoni koridora planirana je modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda.