U Novom Sadu se grade dva mosta, a radove su juče obišli Miloš Vučеvić, predsednik Vlade Srbije, i Goran Vеsić, ministar građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе.
Most slobode, Novi Sad (Foto: Pixabay)
Vučević je tom prilikom izjavio da će Novi Sad sa izgradnjom dva nova mosta dobiti potpuno novu dimenziju i postati bolji grad. Istakao je da će peti novosadski most, deo Fruškogorskog koridora, povezivati naselje Sadovi i Kać, i da će značajno smanjiti saobraćajne gužve, jer teretna vozila više neće morati da prolaze kroz grad. Most i Fruškogorski koridor trebalo bi da budu završeni do oktobra 2026. godine.
Goran Vеsić je naglasio značaj izgradnje novih objekata, posebno dva nova mosta i početak radova na trećem. Naveo je da će most u produžetku Bulevara Evrope, koji će se takođe povezivati sa Fruškogorskim koridorom, biti pušten u saobraćaj do kraja 2026. godine.
Prema Vеsićevim rečima, izgradnja ovih mostova će smanjiti saobraćaj na Mostu slobode za 40%, a na mostu kod Petrovaradinske duge za 50%. Novosađani će godišnje uštedeti oko 750.000 evra na gorivu, zahvaljujući kraćim saobraćajnim vezama preko novih mostova. Pored toga, smanjiće se i zagađenje u gradu.
Vesić je takođe podsetio da se ispod Fruške gore gradi najduži tunel u Srbiji, dug 3,5 kilometra, koji će trajanje vožnje kroz zaštićenu prirodnu zonu smanjiti sa 20 na samo 5 minuta. Ovaj projekat je najekološkiji trenutno u Srbiji, naglasio je.
Objasnio je da će novi most Kać-Petrovaradin biti važna veza Fruškogorskog koridora sa auto-putem Beograd-Novi Sad, kao i sa novom brzom saobraćajnicom Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, čija je izgradnja u toku. Ovi infrastrukturni projekti učiniće Novi Sad gradom sa dva auto-puta, brzom prugom prema Budimpešti, kao i prema Solunu i Atini, što će značajno doprineti razvoju grada i privrede.
Ministar Vesić najavio je i nastavak realizacije brojnih projekata saobraćajne infrastrukture, ne samo u Novom Sadu, već i širom Srbije, uključujući izgradnju još jednog pešačko-biciklističkog mosta i obnovu regionalnih pruga.
Prema rečima stručnjaka, četvrti novosadski most sa prilaznim vijaduktom biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Most će imati dve kolovozne trake i po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara i imaće pešače i biciklističke staze sa obe strane. Konstrukciju nad vodom podržavaće tri pilona visine 30 metara sa 11 kosih zatega u parovima.
Peti novosadski most, deo Fruškogorskog koridora, imaće ukupnu dužinu od 1.765 metara, uključujući prilazne konstrukcije, sa širinom od 25 do 28 metara, dok će glavni deo mosta preko Dunava biti dug 505,75 metara.