Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda, JKP "Beogradski metro i voz" i francuska kompanija za upravljanje javnim prevozom sklopili su ugovor o uslugama rane operatorske pomoći na projektu izgradnje beogradskog metroa.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Na Makiškom polju, teren je već pripremljen za izgradnju depoa Beogradskog metroa, sa milion i po kubika nasutog peska i lomljenog kamena, što je podiglo teren za dva do četiri metra. Očekuje se da ugovori sa kineskom kompanijom zaduženom za gradnju stupe na snagu u narednim mesecima, a radovi bi trebalo da započnu do kraja tekuće godine.
Andreja Mladenović, direktor JKP "Beogradski metro i voz", objašnjava za RTS da je pripremljen aneks za projektovanje zgrada, putnih prelaza i šinske infrastrukture. On navodi da će depoa obuhvatati šest zgrada, uključujući i operativni centar.
Iz operativnog centra će se upravljati linijama metroa koje će biti potpuno automatizovane, bez angažovanja mašinovođa.
Za realizaciju ovog projekta francuska kompanija će obezbediti neophodne sisteme, signalizaciju, šine i vozove. Njihovo iskustvo će biti ključno s obzirom da će operator koji upravlja metroom u Parizu pomoći u pripremi dokumentacije.
Mladenović ističe za RTS da je predstojeći period ključan za pregovore o izgradnji prve linije i prve faze Beogradskog metroa, koja će obuhvatati 16 kilometara sa 16 stanica. U toku su geološka ispitivanja tla, sa više od 600 bušotina, kako bi se do kraja godine naručile dve specijalno dizajnirane krtice za kopanje tunela, duge oko 100 metara.