Izgradnja Moravskog koridora, ključnog infrastrukturnog projekta dužine 112,3 kilometra, napreduje planiranom dinamikom. Započet krajem 2019. godine, ovaj auto-put će spojiti istočni i zapadni deo centralne Srbije, povezujući više od pola miliona stanovnika i služeći kao vitalna veza između Koridora 10 i 11.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Do sada je za saobraćaj otvoreno 27,8 kilometara, a do kraja tekuće godine očekuje se puštanje u saobraćaj dodatnih 46 kilometara. Projekat obuhvata tri glavne deonice: Adrani–Preljina, Kruševac–Adrani i Pojate–Kruševac, navodi RTS.
Trenutno se intenzivno radi na izgradnji mostova, petlji, nadvožnjaka i podvožnjaka, kao i na hidrotehničkom uređenju reke Morave. Od 1. marta planirani su radovi na gornjem sloju puta, uključujući postavljanje kamena i asfalta.
Prema rečima šefa projekta "Moravski koridor" Leonida Vukovića, sada je fokus na armiračkim i betonskim radovima, zaštiti auto-puta od poplava, kao i na zaštiti stubova mostova od rečne erozije. Paralelno se izvode radovi na izmeštanju i zaštiti komunalne infrastrukture.
Cilj za ovu godinu je otvaranje 20 kilometara auto-puta na deonici Koševi-Trstenik i 26 kilometara od Adrana prema Preljini, što će dodatno unaprediti povezanost Kraljeva i Čačka, prenosi RTS.
Izazovi su brojni, uključujući i preusmeravanje toka Zapadne Morave za potrebe izgradnje gotovo polovine puta. Ipak, izvođači ističu izuzetno dobru saradnju i otvorenost u rešavanju problema. Osim tehničkih izazova, projekat se suočava i sa nedostatkom radne snage, problemom koji nije specifičan samo za Srbiju, već je prisutan u celom regionu i Evropi. Kako bi se ovaj izazov prevazišao, Srbija je liberalizovala radno zakonodavstvo kako bi olakšala dolazak stranih radnika.
Na izgradnji ovog prvog pametnog auto-puta u Srbiji svakodnevno je angažovano više od 3.500 radnika i preko 1.200 jedinica mehanizacije.