Povodom planirane fazne izgradnje tzv. Gružanskog koridora - brze saobraćajnice koja će povezivati Kragujevac sa Moravskim koridorom, Putevi Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu.
Gružanski koridor (Foto: JP Putevi Srbije)
Trasa brze saobraćajnice, ukupne dužine 36km, obuhvata delove grada Kragujevca, opštine Knić i grada Čačka. Sa ciljem poboljšanja saobraćajne infrastrukture, planirana je izgradnja 4 petlje, 24 podvožnjaka i nadvožnjaka, kao i 30 mostovskih konstrukcija, navodi portal eKapija. U blizini Knića će biti izgrađen tunel Vučkovica dugačak 670m.
Projekat je podeljen na tri deonice, sa različitim funkcijama i ciljevima. Prva deonica, od petlje Dragobraća do petlje Bumbarevo Brdo, fokusira se na izmeštanje tranzitnih tokova izvan Knića i zaštitu vodoizvorišta Gruža. Druga deonica, od Bumbarevog Brda do Mrčajevaca, ima za cilj povezivanje saobraćajnih tokova sa postojećim državnim putevima. Treća deonica, od Mrčajevaca do petlje Katrga, povezuje saobraćajne tokove brze saobraćajnice sa Moravskim koridorom.
Posebna pažnja posvećena je tunelu Vučkovica, koji je projektovan sa dve odvojene tunelske cevi za svaki saobraćajni smer. Prema pisanju eKapije, tunel je predviđen u dubokom iskopu, sa dužinama cevi od 670 i 680 metara, što predstavlja značajnu promenu u odnosu na raniji plan.
Pored ovih infrastrukturnih radova, planirana su i dva parkirališta i jedno odmorište. Vozila će moći da se kreću do 100km/h, sa mogućnošću budućeg povećanja do 130km/h.