Srbija je zemlja koja se brzo razvija i stalno teži ka modernizaciji svoje infrastrukture. Jedan od najambicioznijih projekata u poslednje vreme je izgradnja "Fruškogorskog koridora", saobraćajnice koja će povezati Koridor 10 i Koridor 4, stvarajući najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunije. Ova saobraćajnica će se nadovezati i na deonicu Ruma-Šabac-Loznica, a trenutno su u toku intenzivni radovi na izgradnji najdužeg tunela u Srbiji - tunela "Iriški venac" dugog 3.5 kilometara.
Tunel Iriški venac (Foto: YouTube/Vojvodina uživo/Screenshot)
Prema navodima Blica, ova brza saobraćajnica će imati četiri trake i povezaće četiri regiona: Bačku, Srem, Posavinu i Podrinje. Vrednost ovog grandioznog projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
Radovi na izgradnji tunela ispod Fruške gore započeti su 1. maja 2021. godine. Zanimljivo je napomenuti da je bušenje rađeno hidrauličkim bušilicama, s obzirom da je upotreba dinamita u Nacionalnom parku zabranjena.
Ovaj koridor će biti od ključnog značaja za saobraćaj u Srbiji jer njime dnevno prođe oko 900 kamiona i 10.000 vozila, što ga čini jednim od najopterećenijih u državi. Država je ugovorom sa Kinom obezbedila 715 miliona dolara za ovaj posao, a završetak radova je planiran za april 2025. godine, navodi Blic.
Brza saobraćajnica biće duga 47,7km i imaće četiri deonice:
Deonica 1: Petlja "Auto-put E-75" - Paragovo dužine 11,28km u sklopu koje je planirana trasa državnog puta 2A reda od Žeželjevog mosta do petlje Auto-put E-75, dužine 2,73km;
Deonica 2: Paragovo - početak Obilaznice oko Rume dužine 16,76km;
Deonica 3: Petlja "Kać" - Petrovaradin dužine 6,90km;
Deonica 4: Obilaznica oko Rume, dužine 10,52km.
S obzirom na značaj i obim ovog projekta, Fruškogorski koridor će sigurno ostaviti dubok trag u infrastrukturnom razvoju Srbije i doprineti boljoj povezanosti regiona.