Izgradnja najvećeg podmorskog tunela Fehmarnbelt je počela. Ovaj tunel dugačak 18km povezivaće Dansku i Nemačku i skratiti putovanje između ovih zemalja za 130km.
Planirani izgled (Foto: Vimeo/Ferman A/S/Screenshot)
Delovi tunela biće potopljeni u Baltičko more i neće biti bušenja ispod morskog dna. Veza između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland biće najduži kombinovani putni i železnički tunel na svetu, prenosi Biznisinfo.
Trenutno se sa jednog na drugo ostrvo može stići trajektom ili obilaznim putem dugim 130km. Nakon izgradnje tunela putovanje vozom od Kopenhagena do Hamburga trajaće dva i po sata, umesto dosadašnja četiri i po sata.
Prolazak kroz tunel trajaće 7 minuta vozom, odnosno 10 minuta automobilom. Za izgradnju ovog tunela biće potrebno oko 3.000 ljudi, a budžet je oko 7 milijardi evra, navodi Biznisinfo.
Pripremi radovi počeli su 2020. godine na danskoj strani i 2021. godine na nemačkoj strani. Nedavno je počeo rad bagerima.
Sama izgradnja tunela započeće ove godine. Delovi tunela zahtevaju količinu čelika koja odgovara količini potrebnoj za izgradnju pedesetak Ajfelovih tornjeva, piše Travel+Leisure.
Završetak radova očekuje se 2029. godine.