Završavaju se radovi na obilaznici oko Beograda i njenom posledenjm delu od Straževice do Bubanj potoka koji je dugačak 9,6km. Ugovorena vrednost radova na tri deonice je 227,7 mil EUR.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Na deonici B obilaznice oko Beograda, ukupne dužine 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje, navodi RTS.
- Devedesetprve godine kada sam bio pripravnik u projektnom birou Beograd puta, prvi posao koji sam radio tada je bio ovaj most i ove saobraćajne veze na kojima sada stojimo. A još pre toga krajem 80-ih gradnja obilaznice je krenula. Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sad pred penziju ću praktično završiti ovaj deo do Bubanj potoka - rekao je za RTS Mihajlo Mišić, državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, počeli su u septembru 2018. godine, iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 meseci, zbog pandemije i drugih izazova, rok je produžen.
Resorno ministarstvo realizuje projekat u saradnji sa JP Putevi Srbije, kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China i azerbejdžanskom kompanijom Azvirt.
- Uspešan završetak svake deonice zasnovan je na naporima i doprinosima svakog zaposlenog. Tokom radova, kineski i srpski zaposleni su bili jedinstveni i solidarni. Prevazilazili smo jednu poteškoću za drugom, rešavali brojne izazove i na kraju postigli nesmetano otvaranje projekta. Projektni tim veoma ceni naporan rad svakog zaposlenog i svaku kap znoja koju su prolili za projekat - istakao je Liu Menglu menadžer projekta iz kompanije Power China.
Obilaznica koja je projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat i dugačka 47 kilometara ubrzaće putovanje i smanjiti saobraćajne gužve na Gazeli ili Autokomandi.
Nadzor saobraćaja obavljaće se iz jedinstvenog centralnog sistema, a vozače će kontrolisati četiri vrste kamera - za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.
- U tu svrhu izgrađena je potpuno nova pogonska centrala koja se nalazi ispred desne cevi tunela, gledano iz pravca Bubanj potoka, a uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100.000 litara vode i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli potok - navodi Jovica Radić iz kompanije Power China.
Kako RTS navodi, u toku su završni radovi - asfaltiranje tunelskih cevi, opremanje tunela Beli potok i postavljanje rasvete.
Oko petlje Avala postavlja se sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija i uređuju zelene površine.
- Svi auto-putevi će biti povezani auto-putskom poveznicom koju sada puštamo. Sa pravca E70 iz pravca Novog Sada skrećemo auto-put na obilaznicu, presecamo auto-put iz pravca Zagreba, severa, severo-istoka, severo-zapada, i praktično sav taj saobraćaj dalje kao jednim kolektorom, obilaznicom vodimo oko Beograda do petlje Bubanj Potok - kaže Mišić.