Povodom izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava Koridori Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja ovog projekta na životnu sredinu.
Projektovani izgled mosta (Foto: Zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta)
Kako je navedeno u zahtevu, planiranom obilaznicom oko Novog Sada sa mostom preko Dunava na trasi državnog puta IIA reda ostvaruje se veza sa državnim putem IIA reda i dalje sa državnim putem IB reda, Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica, piše eKapija.
Planirani most preko Dunava, sa pristupnim putevima, treba da bude namenjen za kretanje automobila, vozila javnog prevoza (autobusa), teretnog saobraćaja, pešaka i biciklista.
- U obuhvatu plana generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu su planirane samo površine javne namene, ukupne površine od 21,02ha i to: saobraćajne i zelene površine u funkciji drumskog saobraćaja, odbrambeni nasip, vodene površine koje će se nalaziti ispod mosta, crpna stanica i uređene zelene površine - stoji u zahtevu.
Detalji trase mosta
Most je ukupne dužine 2.267m i podeljen je na glavnu konstrukciju preko Dunava, dužine 880m, i prilazne konstrukcije dužine 1.387m.
Do km oko 0+660 konstrukcija mosta je jedinstvena, širine 9,5m, sa dve saobraćajne trake za oba smera, a kolovoz je širine 7m. Dalje, do km oko 0+840 konstrukcija je podeljena na levu i desnu, ukupne širine 19,1m. Razdelni pojas je 2,6m, dok je širina kolovoza levog i desnog mosta po 7m, sa po dve saobraćajne trake.
Na jedinstvenoj konstrukciji mosta su po dve saobraćajne trake za oba smera kretanja vozila, širine po 7m. Pred kraj mosta, kolovoz se širi u po tri saobraćajne trake, širine po 10,5m. Razdelni pojas je širine 5m. Širina pešačke staze je 1,75m, a biciklističke 2,1m obostrano.
Uz pilon, koji se nalazi između Dunava i marine, obostrano su predviđene pešačko-biciklističke rampe.
Celokupna konstrukcija mosta je jedinstvena dilataciona celina. Usvojena je konstrukcija sa tri pilona koliko iz konstruktivnih, toliko iz estetskih razloga.
Širina mosta je na najvećem delu 29,4m, samo se pred kraj mosta, na strani prema Sremskoj Kamenici, most širi na 36,4m, radi uklapanja u kružnu raskrsnicu.
Tri pilona mosta su postavljena u središnji (razdelni) pojas, a njihova visina je 30m.
Položaj stubova i raspored raspona je određen prema potrebnom plovnom gabaritu i rezervisanoj površini za buduću međunarodnu marinu. Usvojena je niveleta i konstrukcija raspona 240m, koja zadovoljava plovni gabarit, piše eKapija.
Navodi se da je izmenjen uslov u odnosu na generalni projekat, koji je ispoštovan u ovom idejnom rešenju, da se smanji na minimum broj stubova u rezervisanom prostoru za marinu. Zato je u dispoziciju dodat još jedan pilon (sad su usvojena tri pilona u odnosu na dva u generalnom projektu) da bi se povećao raspon na delu marine.