Izgradnja deonice B obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj potoka, trebalo bi da bude završena do 15. juna, a do kraja meseca očekuje se i otvaranje za saobraćaj.
Ilustracija (Foto: PIxabay)
Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, naveo je da su na delu od tunela Straževica do Bubanj potoka izgrađeni najkompleksniji objekti, a veliki deo nove trase auto-puta je asfaltiran, dok je deo obeležen horizontalnom saobraćajnom signalizacijom, navodi Blic.
Obilaznica oko Beograda gradi se duže od 30 godina, a njena ukupna dužina je 47,7 kilometara.
Nakon završenih radova asfaltiranja u tunelskim cevima nastavlja se opremanje tunela, postavljanje rasvete, sređivanje zidova i svi ostali potrebni radovi.
Vesić je najavio da će ubrzo biti završeno i asfaltiranje ispred ulaznog i izlaznog portala tunela čime će ti delovi biti spojeni sa već urađenih 9,6 kilometara auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, piše Blic.
- Svi radovi su u završnoj fazi i izvode se planiranom dinamikom, osim radova na kraku ka Beogradu, na petlji Bubanj potok, koji će biti nastavljeni i nakon otvaranja deonice za saobraćaj, koje se očekuje tokom juna - potvrdili su u "Putevima Srbije".
Do završetka kraka ka Beogradu, vozilima nosivosti manje od 3,5 tone biće omogućeno isključenje sa petlje Bubanj potok preko mosta koji vodi ka budućem tunelu ka Pančevu, odakle će preko saobraćajnog kraka skretati levo ka Beogradu.
Gazela dobija žutu traku
Tokom juna se očekuje otvaranje Sektora 6 obilaznice oko Beograda i tada će teretni tranzitni saobraćaj kompletno biti izmešten sa Gazele, a ovaj most će dobiti žutu traku za autobuse i taksi vozila.
- Kada obilaznica bude "proradila" u punom kapacitetu, saobraćaj na auto-putu, posebno na Gazeli, biće rasterećen između 10 i 15 odsto. Od juna će zaustavne trake na mostu da se pretvore u žute, pa će javni gradski prevoz i taksi vozila prolaziti brže, a gužve će biti manje. Preusmeravanjem saobraćaja na obilaznicu značajno će se smanjiti i zagađenje u glavnom gradu, a biće i manje saobraćajnih nesreća, jer analize pokazuju da tamo gde ima obilaznica oko gradova, manje je nezgoda i gužvi - rekao je Vesić.
Deonica C od Bubanj potoka do Pančeva
Kada konačno u saobraćaj bude puštena cela deonica B do Bubanj potoka, to svakako neće biti kraj radova na saobraćajnom prstenu oko prestonice, navodi Blic. Saobraćajni institut CIP projektuje deonicu C, od Bubanj potoka do Pančeva, a projektovanje bi trebalo da bude završeno do marta sledeće godine.
- Do marta naredne godine imaćemo završen projekat i izdatu građevinsku dozvolu, pa će se tada steći uslovi da počnemo da gradimo i poslednji deo obilaznice. Početak gradnje takođe zavisi od stanja u budžetu. Po završetku tog poslednjeg dela, Beograd će dobiti i železničku obilaznicu, pa će sav železnički teretni saobraćaj, kome glavni grad nije odredište, biti izmešten iz centra prestonice - istakao je Vesić.
Naveo je da je deonica duga 31 kilometar i ima kombinovani drumsko-železnički most. Tu će se najpre projektovati tuneli Leštane, dužine oko 1.000 metara, i Bubanj potok, oko 1.600 metara dužine.
- Sa kineskom kompanijom "Power China" potpisan je memorandum pre više godina za izgradnju sektora C. Da li će "Power China" biti izvođač i na poslednjoj deonici obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva još uvek ne znamo kao i kada će biti novca u budžetu da se ovaj poslednji deo obilaznice završi - precizirao je Vesić.
Most kod Vinče je vrlo bitan, piše Blic, jer će se izgradnjom železničkog koridora na obilaznici konačno steći uslovi da se trajno iz centra grada izmesti transport opasnih materija koje se kroz gradske železničke tunele noću "privremeno" prevoze već gotovo pet godina, odnosno od jula 2018. godine.