Ministarstvu zaštite životne sredine podnet je zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje beogradskog metroa, Linija 1, Faza 1, na trasi ranije utvrđenoj lokacijskim uslovima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Trasa linije 1, položaj stanica i okana (Foto: Egis/Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Zahtev je podneo JKP Beogradski metro i voz, a u Studiji se navodi da je radi lakšeg opisa linija metroa podeljena na deonice, prenosi eKapija.
Deonica 1 buduća urbanizacija Makiškog područja: obuhvata deo trase od stanice Železnik do stanice Požeška, a između su stanice Makiš, Žarkovo, Bele vode i Trgovačka. Dužina deonice je 6,25km, od toga je planirano da 2,3km bude izgrađeno na površini terena, 1,9km u otvorenom iskopu i 2,05km TBM metodom (duboki tunel).
Makrolokacija Deonice 1 (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Prosečno međustanično rastojanje između 1.000m i 1.300m.
Deonica 2 Banovo Brdo - Ada Ciganlija: obuhvata deo trase od Požeške do stanice Ade Ciganlije, odnosno ukupno tri stanice (Požeška, Park Banovo brdo i Ada Ciganlija).
Makrolokacija Deonice 2 (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Dužina deonice je 1,8km i biće izgrađena TBM metodom (duboki tunel).
Deonica 3 Sajam i područje Beograda na vodi: obuhvata deo trase od Ade Ciganlije do stanice Trg republike. Između su još tri stanice - Sajam, Mostar i Savski trg.
Makrolokacija Deonice 3 (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Dužina deonice je 4,75km i biće izgrađena TBM metodom (duboki tunel)
Deonica 4 Područje centra Starog Beograda: obuhvata deo trase od Trga republike do stanice Pančevački most, odnosno četiri stanice - Trg republike, Skadarlija, Dunav i Pančevački most.
Makrolokacija Deonice 4 (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Dužina deonice je 2,25km i biće izgrađena TBM metodom (duboki tunel).
Deonica 5 od Pančevačkog mosta do stanice Karaburma: dužina deonice 5 je 1,1km, a biće građena metodom otvorenog iskopa. Ova deonica uglavnom prolazi ispod Višnjičke ulice, dok su severno od nje industrijski objekti i velika zaravan, Ada Huja.
Makrolokacija Deonice 5 (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Duž ovog dela trase je i tržni centar Big fashion i benzinska pumpa. Stanica Karburma planirana je na raskrsnici Višnjičke ulice i Ulice vojvode Micka Krstića.
Uvid u Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu moguć je u prostorijama Ministarstva, na Novom Beogradu, Omladinskih brigada 1, soba 428, svakog radnog dana od 11 do 14 časova, u roku od 20 dana od dana objavljivanja obaveštenja, u prostorijama Sekretarijata za zaštitu životne sredine Gradske uprave grada Beograda, kao i na veb sajtu Ministarstva, navodi eKapija.
Primedbe i mišljenja na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu podnose se u pisanom obliku i dostavljaju Ministarstvu zaštite životne sredine, Omladinskih brigada 1, Novi Beograd.
Javna rasprava i prezentacija studije biće održane 5. maja 2023. godine u prostorijama poslovne zgrade Vlade Republike Srbije (SIV 3 - zelena sala na sedmom spratu).