Raspisan je tender za izmene i dopune Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina.
Izgradnja puta (Foto: Pixabay)
Raskrsnica Pojate
U tenderu koji je raspisalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi se da je u planu rekonstrukcija postojeće denivelisane raskrsnice Pojate, tipa "truba", kako bi se omogućilo povezivanje auto-puta E-75 i planiranog Moravskog koridora.
U svom izveštaju Reviziona komisija za stručnu kontrolu tehničke dokumentacije konstatovala je da denivelisana raskrsnica, po svom funkcionalnom nivou, ne odgovara tipu raskrsnice koji je moguće primeniti za ukrštaj dva auto-puta i da je pre realizacije projekta potrebno još jednom preispitati mogućnost za izmenu planskog dokumenta čime bi se efikasnije rešio tip raskrsnice, navodi eKapija.
Navodi se i da se državni put II reda br.158 ukršta sa auto-putem E-761 (Moravski koridor), tako da će i on biti obuhvaćen novim tehničkim rešenjem denivelisane raskrsnice Pojate.
Nova denivelisana raskrsnica "Pojate" će obuhvatiti nove katastarske parcele na teritoriji Opštine Ćićevac (KO Pojate) i na teritoriji Opštine Paraćin (KO Drenovac).
Raskrsnica Koševi
U tenderu je navedeno da se u skladu sa Prostornim planom i Idejnim projektom, veza budućeg auto-puta sa Kruševcem ostvaruje preko dve denivelisane raskrsnice - "Kruševac Istok" i "Kruševac Zapad", dok se u pravcu rasta stacionaže budućeg auto-puta nalazi denivelisana raskrsnica "Velika Drenova" koja omogućava povezivanje Moravskog koridora sa državnim putem IIA reda br.187 i naseljima na levoj obali reke Zapadne Morave.
- Međutim, naseljima na desnoj obali reke, kao i opštinama Aleksandrovac i Brus, onemogućeno je da koriste predmetnu raskrsnicu, imajući u vidu da ne postoji most preko reke Zapadna Morava. Pristup tranzitnog saobraćaja iz ove prigradske zone budućem auto-putu je moguć isključivo preko denivelisanih raskrsnica "Kruševac istok" i "Kruševac zapad", prolaskom kroz gradsku zonu Kruševca, što će izazvati probleme u odvijanju saobraćaja u Kruševcu - navodi se u tehničkoj specifikaciji posla.
Radi rešavanja ovog problema potrebna je izgradnja nove denivelisane raskrsnice na km 29+000 auto-puta E-761, u zoni naselja Koševi, a pre prelaska auto-puta na levu obalu reke Zapadna Morava.
Nova denivelisana raskrsnica u Koševima će biti projektovana na auto-putu E-761 i povezana sa državnim putem IB-23, navodi se.
Pešački viseći most Maskare
Zbog radova na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava, kako je navedeno u tenderu, neophodno je rušenje postojećeg pešačkog visećeg mosta koji se nalazi na teritoriji opštine Ćićevac, koji povezuje selo Maskare i Grad Stalać.
- Kako lokalno stanovništvo ne bi bilo uskraćeno za prelazak preko reke Zapadne Morave potrebno je izmenom planskog dokumenta predvideti mogućnost izgradnje novog pešačkog mosta.
Denivelisana raskrsnica Kamidžora - Nadvožnjak Sirča
Postojećom planskom dokumentacijom planirana je izgradnja mosta preko Zapadne Morave, ali ne i nadvožnjak preko auto-puta na stacionaži km 77+400, kojim bi se ostvarila veza meštana naselja Sirča sa Kraljevom, prenosi eKapija.
Predlog projektanta i Koridora Srbije je da se izmeni rešenje pristupa naselju Sirča u zoni denivelisane raskrsnice "Kamidžora", što podrazumeva produženje planiranog mosta preko budućeg rečnog korita Zapadne Morave, tako da se ujedno premosti i budući auto-put, te da se na taj način ostvari direktna veza lokalnog puta za naselje Sirča sa prilaznim putem budućoj denivelisanoj raskrsnici "Kamidžora".
Uplanu su i dodatni kanali za sistem drenažnih ispusta auto-puta.
Tender je otvoren do 13. aprila.